Esta

16 apr. 2015 21:46
Visningar: 133
Var i USA i somras och skall åka tillbaka i höst igen. Undrar nu om jag kan åka på samma tillstånd eller är det förbrukat? Kollade på deras hemsida men hittade inte svaret.
Av Totopez
16 apr. 2015 22:05
Ditt ESTA gäller i två år från utfärdandet, så länge du inte har bytt pass under tiden.
16 apr. 2015 22:06
Esta är giltigt i två år eller fram till att man byter pass. Så om du skaffade det i somras och inte bytt pass kan du åka på samma.
17 apr. 2015 00:12
ESTA application generally is valid for two years or until the applicant’s passport expires, whichever comes first. A new travel authorization is required if: (1) the traveler is issued a new passport; (2) the traveler changes his or her name; (3) the traveler changes his or her gender; (4) the traveler’s country of citizenship changes; or (5) the circumstances underlying the traveler’s previous responses to any of the ESTA application questions requiring a “yes” or “no” response have changed. The associated fee will be charged for each new application submitted.

http://www.cbp.gov/travel/international-visitors/frequently-asked-questions-about-visa-waiver-program-vwp-and-electronic-system-travel
17 apr. 2015 09:02
Sorry, skrev mitt svar samtidigt som Totopez! Inte meningen att skriva samma sak.
17 apr. 2015 10:54
Jag fick mejl när ESTAn var på väg att gå ut. Man kan söka om nytt innan det gamla gått ut för att va säker.