Epcot Center

Av Challen
22 aug. 2015 21:26
Visningar: 432
Hej!

Vi (två vuxna) ska åka till Florida i december och funderar på att gå till Epcot Center men det är ju rätt så dyrt. Är det någon som har varit där och kan säga om ni tycker det är värt ett besök?

Vi har redan varit på Universal, Seaworld och Busch Gardens så det är Epcot eller ingen park alls som gäller :)
23 aug. 2015 08:58
Jag tycker att det ör en trevlig park med bra åkattraktioner och fina landspaviljonger. Sen är det svårt att säga om NI tycker det är värt det. Jag tyckte det, men funderade inte själv på vad det kostade. Om ni ska välja en park är denna ett bra alternativ då ni är utan barn.
Av Challen
23 aug. 2015 10:38
Citerat från Marie78:
Jag tycker att det ör en trevlig park med bra åkattraktioner och fina landspaviljonger. Sen är det svårt att säga om NI tycker det är värt det. Jag tyckte det, men funderade inte själv på vad det kostade. Om ni ska välja en park är denna ett bra alternativ då ni är utan barn.
Det kostar 97 dollar/person att gå in. Men det kan det ju vara värt om det är en bra park :)
23 aug. 2015 11:01
Inte värt det. Parken är i stort behov av att moderniseras och är helt klart sämst av alla större parker i Orlando.

Kör på Discovery Cove eller KSC istället.
Av Challen
23 aug. 2015 11:07
Citerat från Marcus_p:
Inte värt det. Parken är i stort behov av att moderniseras och är helt klart sämst av alla större parker i Orlando.

Kör på Discovery Cove eller KSC istället.
OK! Kennedy Space Center har vi redan varit på. Ska kolla upp Disovery Cove.
23 aug. 2015 11:19
Känner mig ganska splittrad runt just Epcot.
Å ena sidan håller jag med Marcus om att parken är i behov av en ansiktslyftning, å andra sidan har den några riktigt coola rides. Mission space t.ex. och framför allt Soarin som är min favorit-ride i världen typ... :-)
Har försökt recensera parkerna lite här:
http://www.4000mil.se/?p=599
Av Challen
23 aug. 2015 11:37
Citerat från Gunillad:
Känner mig ganska splittrad runt just Epcot.
Å ena sidan håller jag med Marcus om att parken är i behov av en ansiktslyftning, å andra sidan har den några riktigt coola rides. Mission space t.ex. och framför allt Soarin som är min favorit-ride i världen typ... :-)
Har försökt recensera parkerna lite här:
http://www.4000mil.se/?p=599
Tack! Kul att läsa om er resa :)
Av Birgere
23 aug. 2015 11:40
I kombination med Food&Wine eller Flower&Garden festivalerna så är Epcot klart värt ett besök.
Annars så känns det lite för inriktat mot amerikaner som vill veta hur duktiga dom är och att folk får titta på lite exotiska länders "kulturer", länder som genomsnittsamerikanen inte kan peka ut på kartan....

Nä...nu lät det kanske lite för negativt.. visst ska man besöka Epcot men mer som en del av ett veckopass på DisneyWorld.
Av Challen
23 aug. 2015 12:18
Citerat från Birgere:
I kombination med Food&Wine eller Flower&Garden festivalerna så är Epcot klart värt ett besök.
Annars så känns det lite för inriktat mot amerikaner som vill veta hur duktiga dom är och att folk får titta på lite exotiska länders "kulturer", länder som genomsnittsamerikanen inte kan peka ut på kartan....

Nä...nu lät det kanske lite för negativt.. visst ska man besöka Epcot men mer som en del av ett veckopass på DisneyWorld.
Tack! Bra med lite input :) Flower & Garden hade varit kul.
Av Birgere
23 aug. 2015 12:28
Citerat från Challen:
Citerat från Birgere:
I kombination med Food&Wine eller Flower&Garden festivalerna så är Epcot klart värt ett besök.
Annars så känns det lite för inriktat mot amerikaner som vill veta hur duktiga dom är och att folk får titta på lite exotiska länders "kulturer", länder som genomsnittsamerikanen inte kan peka ut på kartan....

Nä...nu lät det kanske lite för negativt.. visst ska man besöka Epcot men mer som en del av ett veckopass på DisneyWorld.
Tack! Bra med lite input :) Flower & Garden hade varit kul.
Är ni där i December missar ni tyvärr båda, fullt fokus på julen.
Food&wine brukar sluta mitten november o garden starta i mars.
Av Challen
23 aug. 2015 12:45
Citerat från Birgere:
Citerat från Challen:
Citerat från Birgere:
I kombination med Food&Wine eller Flower&Garden festivalerna så är Epcot klart värt ett besök.
Annars så känns det lite för inriktat mot amerikaner som vill veta hur duktiga dom är och att folk får titta på lite exotiska länders "kulturer", länder som genomsnittsamerikanen inte kan peka ut på kartan....

Nä...nu lät det kanske lite för negativt.. visst ska man besöka Epcot men mer som en del av ett veckopass på DisneyWorld.
Tack! Bra med lite input :) Flower & Garden hade varit kul.
Är ni där i December missar ni tyvärr båda, fullt fokus på julen.
Food&wine brukar sluta mitten november o garden starta i mars.
Jo, jag såg det. Funderar lite på att på att åka till Busch Gardens istället. Har iofs varit där förut men gillade det jättemycket när vi var där.
Av Birgere
23 aug. 2015 13:01
Man måste ju inte besöka parkerna. Varför inte testa Blue Man group, Cirque du Soleil, Medieval Times, Köra NASCAR, Dr Phillips, Flyga flygplan eller åka luftballong, besöka I-Drive 360, Titanic utställningen....osv
Av Challen
23 aug. 2015 13:22
Citerat från Birgere:
Man måste ju inte besöka parkerna. Varför inte testa Blue Man group, Cirque du Soleil, Medieval Times, Köra NASCAR, Dr Phillips, Flyga flygplan eller åka luftballong, besöka I-Drive 360, Titanic utställningen....osv
Nej, det finns ju massor att göra, vi får se vad vi gör. Men bra med tips :)
23 aug. 2015 14:02
Citerat från Challen:
Hej!

Vi (två vuxna) ska åka till Florida i december och funderar på att gå till Epcot Center men det är ju rätt så dyrt. Är det någon som har varit där och kan säga om ni tycker det är värt ett besök?

Vi har redan varit på Universal, Seaworld och Busch Gardens så det är Epcot eller ingen park alls som gäller :)
Jag tycker att Epcot är klart värt ett besök, inte första valet men när man sett de andra parkerna så bör man ju beta av denna, Mission Space är nästan värd inträdet bara den ;-)

Parken är ju som sagts inriktad på bildning, teknik, natur, mänsklighetens utveckling o.s.v. den fyller lätt en hel dag med upplevelser och är ovanligt trevlig att spankulera runt i, med de olika ländernas paviljonger fram till fyrverkeriet på kvällen.
Av Challen
23 aug. 2015 14:55
Citerat från Floridasidan:

Jag tycker att Epcot är klart värt ett besök, inte första valet men när man sett de andra parkerna så bör man ju beta av denna, Mission Space är nästan värd inträdet bara den ;-)

Parken är ju som sagts inriktad på bildning, teknik, natur, mänsklighetens utveckling o.s.v. den fyller lätt en hel dag med upplevelser och är ovanligt trevlig att spankulera runt i, med de olika ländernas paviljonger fram till fyrverkeriet på kvällen.
Tack för input! :)
Av Challen
27 aug. 2015 16:55
Har tittat lite på Disney's Hollywood Studios istället för Epcot Center. Är den något för två filmintresserade vuxna? :)
Av Challen
27 aug. 2015 19:25
Eller Cirque de soleil, är det någon här som har varit på det?