Enkelt hotell i London för en barnfamilj

12 apr. 2015 21:55
Visningar: 2953
Hej,

Jag planerar en liten London-resa till hösten och vill gärna ha tips på ett bra boende som passar för en familj. Det kommer att bli jag, min sambo, vår dotter 4,5 år och min sambos syster. Vi kan gärna tänka oss något enklare hotell/pensionat med toalett/dusch ute i korridoren. Det viktigaste är väl att det är ett lugnt och rent ställe där man kan bo med barn och hyfsat centralt. Gärna nära en park med lekpark åt dottern :)
13 apr. 2015 15:19
Tack Paulina, jag ska kolla in reportagen! :)

/Karin
13 apr. 2015 16:49
Citerat från Cirkusalfredo:
Hej,

Jag planerar en liten London-resa till hösten och vill gärna ha tips på ett bra boende som passar för en familj. Det kommer att bli jag, min sambo, vår dotter 4,5 år och min sambos syster. Vi kan gärna tänka oss något enklare hotell/pensionat med toalett/dusch ute i korridoren. Det viktigaste är väl att det är ett lugnt och rent ställe där man kan bo med barn och hyfsat centralt. Gärna nära en park med lekpark åt dottern :)
Många av hotellen på listan det länkats till brukar vara svåra att hitta bra priser på och speciellt om man frågat om enklare pensionat på grund av tight budget. Novotel Paddington är verkligen inte billigt längre - det hade varit perfekt för mig som ofta tar tåg från Paddington. Holiday Inn kan dock på egna hemsidan ha utförsäljningar. Hittar du ett bra pris på Hilton i Hyde Park så hade det varit mitt första val för där ligger Princess Diana Memorial Playground alldeles I närheten. En gigantisk lekplats vid Kensington Palace.

Finns det inga bra priser på de här fina hotellen så ligger det väldigt många i samma område. Sök på Bayswater på de stora bokningssajterna och se vad andra tyckt. Jag har själv bott på ett där (Elizabeth) som var OK men absolut inte mer. Ett stort turistområde med manga budgethotell. Detsamma gäller området runt Earls Court som du också kan spana in.

Mitt standardsvar när man reser med barn är annars kedjan Premier Inn http://www.premierinn.com/
På senare tid har den dock blivit lite offer för sin egen succé och är alls inte lika billig I London som den brukade vara eller som deras hotel är i övriga landet. Dock kan det i Waterloo (York Road) och en del andra vara hyfsade i pris (och nära barnaktiviteterna runt London Eye) men nu reser ni ju med sambos syster också som behöver extra rum så frågan är om det blir särskilt billigt då de mest har bra priser på familjerum. I det området är grannen Southwark ett alternativ och där är priserna fortfarande rimliga för att det har en sunkig historia men som det nu skakat av sig och har gångavstånd till massor.

Här är lite jag skrivit om London med barn:
https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/09/20/london-for-familjer/
Av Cattta
13 apr. 2015 18:27
Hej,
Det stämmer ovan, men en gammal kollega till mig, de brukar boka på Charlotte Guesthouse i West Hamstead när de är i London. Det är ett b&b men tänk på att där är husdjur tillåtna att ta med. Eftersom vi är allergiska mot pälsdjur har vi inte bott där själva. Men det har fått väldigt bra utvärderingar... (booking.com) De har alltid nöjda för den slanten de betalat.
Buss 139 går utanför och tunnelbanan ligger nära också.
Kolla upp det!

Ha en bra resa!
14 apr. 2015 15:37
Tack Catta och Barabrittiskt, jag ska kolla in bloggen och följa upp hotell-tipsen!
15 apr. 2015 15:47
Citerat från Cattta:
Hej,
Det stämmer ovan, men en gammal kollega till mig, de brukar boka på Charlotte Guesthouse i West Hamstead när de är i London. Det är ett b&b men tänk på att där är husdjur tillåtna att ta med. Eftersom vi är allergiska mot pälsdjur har vi inte bott där själva. Men det har fått väldigt bra utvärderingar... (booking.com) De har alltid nöjda för den slanten de betalat.
Buss 139 går utanför och tunnelbanan ligger nära också.
Kolla upp det!

Ha en bra resa!
Ja Hampstead är relativt central och detsamma gäller Hammersmith. På Premier Inn Hammersmith kan man få galet billiga rum ibland. Närmaste tunnelbana är Ravenscourt Park men det är gångavstånd till Hammersmith också. Flera restauranger (och underbara The Dove som jag också bloggat om) i krokarna och alltså inte manga stopp in till Kensington.
15 apr. 2015 16:19
Hejsan!
Vi bodde på ett litet hotell som heter Avalon när vi var i London. Litet MYCKET enkelt men sköna sängar och det ingick engelsk frukost. Men som sagt var enkelt var ordet....Det låg nära Paddington station, buss utanför dörren och gångavstånd till Hyde park.
/Anette
Av Desires
15 apr. 2015 16:38
Hej!
Ser att du fått flera bra svar redan, jag skulle bara vilja lägga till lite. Förutom Reseguidens bra tips för barnfamiljer kan jag rekommendera er att läsa på Vagabonds sida om "London med barn", där hittar du också massor med suveräna tips just för barnfamiljer i London; lekparker, aktiviteter, museer mm.
http://www.vagabond.se/artiklar/resmal/20041201/london-med-barn

Om ni vill, kan ni även titta in här, ej speciellt för barn men andra London-tips.. http://www.desires.se/#post77
16 apr. 2015 11:58
Tack för svar, vad roligt med så många tips. Jag älskar att planera resor och kolla upp hotell, aktiviteter osv. Halva nöjet med att resa tycker jag. Nu har jag lite mer att kolla upp :)