En vecka i juli!

29 mars 2016 13:47
Visningar: 258
Midnattssol, utflykter och ett spännande landskap. Island verkar jättespännande. Mycket mer än en vecka i solen. Ni som varit där, bokade ni via nån researrangör? Någon som ni kan rekommendera eller fixade ni allt själva? Det blir i så fall första gången för oss på Island! Vi tänkte oss vecka 28!
31 mars 2016 07:14
OK! Ingen här som varit på Island! Då skriver jag en recension efter sommarens resa. ;-)
31 mars 2016 08:48
Jag reser också dit i sommar, så jag kan inte svara dig än hur det blev, men vi har i alla fall bokat allt själva.
Vi kommer att köra ringleden runt och alltså hyra bil också.
Tror att ni ska boka boende så snabbt som möjligt. Det verkar vara ett himla tryck och inte alltid så mycket tillgängligt på alla orter.
1 apr. 2016 08:09
Tack för svaren! Vi har tänkt oss 4-5 dagar. Räcker det?
Av Trea
2 apr. 2016 20:03
Det finns mycket att se på Island så man kan lätt spendera mer tid där än så. Men det funkar ändå med en resa på 4-5 dagar. Det enklaste är väl då att bo i Reykjavik och göra lite utflykter därifrån. Blå Lagunen är en bra upplevelse även om det är turistigt. Jag rekommenderar också ridtur på Islandshäst eftersom det är ett fantastiskt sätt att uppleva naturen. Passa också på att prova några av Reykjavik bra restauranger!
Diskussionen är stängd för nya svar