Electronic Travel Authorization (eTA)

2 juni 2016 08:48
Visningar: 632
Hej!

Någon som stött på problem med att få igenom betalningen vid ansökan ?

Provat ett flertal ggr.med olika kort,men får inte godkänt..

Tips,råd tages tacksamt emot

/Katja
Av Birgere
2 juni 2016 11:09
Ring din bank o kolla om det finns några spärrar på ditt kort
2 juni 2016 11:47
Precis, är korten spärrade för internet eller utlandsköp?

Får du något felmeddelande?
Prova att stava namnet utan åäö om du har sådana....
2 juni 2016 14:13
Hade inga spärrar på korten,handlar ofta på nätet.Nu är det ordnat på en annan dator ,så var nog det som orsakade problemet. :) (Tack för era tips iaf.)
Av Na91
21 juni 2016 17:01
Hej jag undrade om det behövs nån eTA om man endast ska besöka Niagara falls från New York? för att även besöka den sidan som tillhör Kanada alltså...tänkte eventuellt boka någon hotell på den sida också...tack i förhand
Av Birgere
21 juni 2016 18:06
Citerat från Na91:
Hej jag undrade om det behövs nån eTA om man endast ska besöka Niagara falls från New York? för att även besöka den sidan som tillhör Kanada alltså...tänkte eventuellt boka någon hotell på den sida också...tack i förhand
Som ESTA är det bara om du flyger in som du behöver tillståndet
24 juni 2016 21:39
Citerat från Na91:
Hej jag undrade om det behövs nån eTA om man endast ska besöka Niagara falls från New York? för att även besöka den sidan som tillhör Kanada alltså...tänkte eventuellt boka någon hotell på den sida också...tack i förhand
Kan intyga att det inte behövs, var där igår och det var smidigare än väntat att passer a gränsen (med bil).
23 juli 2016 00:44
Det står citat: "As of March 15, 2016, travellers with passports from eTA-required countries who enter Canada by air will need an eTA."

Alltså kan man inte tolka det som att det behövs om man bara lämnar eller passerar över landet.

Citerat från Pellejamas:
Hej
Undrar om de behövs ett inresetillstånd till Kanada när man kommer från USA Niagrafalls å ska ta en buss till Toronto å sen flyga därifrån tillbaka till USA?
Vet att man behöver det när man "flyger in" eller "mellanlandar" i Kanada. Men gäller det även när man "flyger ut" från Kanada ska ju inte övernatta i Kanada. Tacksam för svar.