Egypten 2014, åka dit?

21 dec. 2013 13:33
Visningar: 8126
Hej, skulle ni våga åka till Egypten våren 2014?
Har sett att resebolagen har en del billiga resor dit nämligen och jag funderar på att åka med min syster. Vågar man chansa?
Skall man boka nu eller vänta lite för att priserna kanske sjunker ytterligare? Vi hade tänkt åka i mars, åker man till egypten nu i januari kan man bo 5-stjärnigt all inclusive för 4500:-...
Av Marulk
21 dec. 2013 16:21
så länge man håller sig till en arrangör är du säker. vid förändring i UD rekommendation ställer arrangörerna in resor. har själv bokat resa i april då vi längtar till det fantastiskt blå Röda hav
8 mars 2014 11:47
Hej, vi åker i slutet av april till Hurghada och så länge UD inte har några restriktioner så åker vi oxå! Säger som tidigare svar du fått...Längtar till det fantastiska Röda Havet =)
Jag har en kompis som är där nu och njuter samt en kollega som ska åka dit veckan före oss.
10 mars 2014 23:38
De utökade restriktionerna som UD utfärdat gäller än så länge bara Sinai så Hurghada och Marsa Alam anses även fortsättningsvis att vara säkra resmål.
Av Birgere
11 mars 2014 08:40
Jag uppfattar som att varningen nu gäller hela Egypten förutom badorterna på på östkusten.
Personligen skulle jag inte boka en resa till Egypten nu. Hade jag däremot redan bokat hade jag nog åkt, iaf till östkusten.
11 mars 2014 08:45
Citerat från Birgere:
Jag uppfattar som att varningen nu gäller hela Egypten förutom badorterna på på östkusten.
Stämmer, var nog lite slarvig när jag skrev mitt inlägg men kontentan av dess innehåll, som i detalj finns att läsa på UD's hemsida, är att Sharm el Sheikh för närvarande inte anses vara ett säkert resmål vilket dock Hurghada och Masa Alam bedöms att vara. Dessutom går det troligen inte att boka till nåt annat än just östkusten OM man vill resa med nåt av dom större bolagen som förlitar sig på UD's bedömningar.
Av Birgere
11 mars 2014 09:46
Letar man efter spänning o billiga priser så är nog Egypten just nu rätt ställe
11 mars 2014 09:56
Citerat från Birgere:
Letar man efter spänning o billiga priser så är nog Egypten just nu rätt ställe
Enligt de rapporter som kommer från turistorterna så är det lika lugnt som det brukar vara så det finns ingen anledning till att överdramatisera läget.
Av Birgere
11 mars 2014 11:25
helt sant, det är inte heller några kravaller i norra Sinai heller......;)
Av Marulk
13 mars 2014 13:03
Citerat från Birgere:
helt sant, det är inte heller några kravaller i norra Sinai heller......;)
UD's restriktioner gällande Sinai avser andra orsaker än kravallerna i Kairo och Alexandria. Motsvarande orsak anses inte finnas som risk vid turistorterna Hurghada och Marsa Alam.
Av Birgere
13 mars 2014 14:00
Citerat från Marulk:
Citerat från Birgere:
helt sant, det är inte heller några kravaller i norra Sinai heller......;)
UD's restriktioner gällande Sinai avser andra orsaker än kravallerna i Kairo och Alexandria. Motsvarande orsak anses inte finnas som risk vid turistorterna Hurghada och Marsa Alam.
Sant, men mitt svar utgick ifrån swekrezz " det lika lugnt som det brukar", och detta lugn har ju inget med risknivån att göra.
13 mars 2014 14:08
Sant, men mitt svar utgick ifrån swekrezz " det lika lugnt som det brukar", och detta lugn har ju inget med risknivån att göra.
Och mitt inlägg baserades på ditt "Letar man efter spänning o billiga priser så är nog Egypten just nu rätt ställe" på vilket jag då replikerade att jag har uppfattningen att det inte är mer spännande nu än vad det varit förut på turistorterna tror dessutom inte heller att det just nu är billgare än vad det brukar vara.
Av Mrz999
10 juli 2014 07:04
Vad tycker ni nu? Jag tänkte boka till Egypten och funderar på sharm el Sheikh. En Arab på jobbet ska boka nu i Oktober och säger att det är lugnt där. Han var där även i fjol samma tid och det var lugnt då också.

Rekommenderar ni någon annan ort i Egypten? Har åkt till sharm el Sheikh en gång tidigare och det lockar att resa dit på nytt! :)
10 juli 2014 08:26
Citerat från Mrz999:
Vad tycker ni nu? Jag tänkte boka till Egypten och funderar på sharm el Sheikh. En Arab på jobbet ska boka nu i Oktober och säger att det är lugnt där. Han var där även i fjol samma tid och det var lugnt då också.

Rekommenderar ni någon annan ort i Egypten? Har åkt till sharm el Sheikh en gång tidigare och det lockar att resa dit på nytt! :)
För mig personligen så är Sharm el Sheikh en favorit som jag på grund av UD's restriktioner inte besökt sen oktober 2012 men under de båda åren som gått sedan dess så har istället varit till Hurghada istället. Det var som "vanligt" lugn och ro nu i maj när vi var nere senast och jag har aldrig, under de 20-talet resor jag gjort till Egypten sedan 2000, upplevt några oroligheter och de rapporter jag får från Sharm säger att det är lugnt. Jag hoppas att restriktionerna släpps, flera länder har har redan hävt dom, så att man kan återvända till Sharm och detta kanske redan i höst.

Besök gärna https://www.facebook.com/egyptentips på Facebook där finns lite mer matnyttigt när det gäller resande till Egypten.
Av Mrz999
10 juli 2014 08:40
Tack för ditt svar Swekrezz! Kanske är lika bra att satsa på Hurghada i år. Har planer på att beställa resan ganska snart. Jag ska kolla in Facebook gruppen! Nu när jag ändå har dig på tråden så att säga; har du något tips på någon stor all inklusive anläggning med bra strand, flera restauranger och flera pooler att hänga vid? Jag och sambon tänkte åka ner för att sola och bada!
10 juli 2014 09:04
Citerat från Mrz999:
har du något tips på någon stor all inklusive anläggning med bra strand, flera restauranger och flera pooler att hänga vid? Jag och sambon tänkte åka ner för att sola och bada!
Jag har de flesta gångerna vi besökt Hurghada valt att bo på nåt budgethotell inne i Sekalla (den största och mest "hektiska" stadsdelen i Hurghada men det finns flera AI hotell framförallt i södra delarna av staden och fortsatt söderöver. Värt att tänka på är att Röda Havets rev blir mer lättillgängliga och finare ju längre söderut man kommer och det är i stort sett stränder som gäller i Hurghada så det är lite beroende på vad man gillar som styr vart man "skall bo". Ett annat lite lugnare alternativ till Hurghada är Marsa Alam så ta även den titt på det resmålet.

Det finns ett hotell som jag sneglat på för egen del som heter Citadel Azur Resort, Sahl Hasheesh (Apollo) som ligger lite söder om Hurghada där Hurghadas stränder gått över till att vara kantrev med bättre snorkling och det sägs också att Makadi Bay skall ha en del fina rev direkt vid stranden. MEN jag har inte besökt detta hotell personligen så jag kan varken lova eller garantera dess kvalité!

Hoppas att du hittar nåt matnyttigt i detta inlägg och har du specifika frågor så återkom :-)

MVH Swekrezz
Av Mrz999
10 juli 2014 13:28
Tackar! Nu har jag ju att göra ganska länge då jag lägger ner ganska mycket tid på denna resan! Här ska kollas upp!!!

Återkommer om det skulle vara något. Kanske frågar om råd ang det hotellet jag väljer. Vi får se. :)
Av Mrz999
11 juli 2014 11:08
Kom på att jag kunde mejla ett av hotellen där jag tidigare varit i Sharm E S och fick ett positivt svar. Så kanske nu ska jag även kolla lite mer noga här. Postar svaret:

Dear Andreas

Thanks for your email received and looking forward to see you as soon as possible.


Sure Sharm is safe and security situation is more than perfect all around Sharm El Sheikh, also some European countries like Germany, Italy removed the warning yesterday to travel to Egypt and we are expecting high volume business next days.

Refer back to the your travel agent or navigate online and you book our hotel and we promise that it will be a memorable stay in our hotel.



Should you require more information, please contact us


Alaa Abu El Ela

Asst. Front Office Manager
11 juli 2014 11:12
Citerat från Mrz999:
Kom på att jag kunde mejla ett av hotellen där jag tidigare varit i Sharm E S och fick ett positivt svar. Så kanske nu ska jag även kolla lite mer noga här. Postar svaret:
Räkna aldrig bort Sharm! :-)
Av Marulk
3 aug. 2014 20:19
"Sol & bad" - kan varmt (!) rekommendera Marsa Alam området, framförallt med lättillgänglig snorkling. Senast besökte vi Makadi Bay vilket är mycket bra för den som inte är rutinerad snorklare då bukten ligger vindskyddad från det ibland rejält blåsiga Röda havet. Har visserligen inte varit i Egypten lika många ggr som Swekrezz men väl hälften ;)

Citerat från Mrz999:
Tack för ditt svar Swekrezz! Kanske är lika bra att satsa på Hurghada i år. Har planer på att beställa resan ganska snart. Jag ska kolla in Facebook gruppen! Nu när jag ändå har dig på tråden så att säga; har du något tips på någon stor all inklusive anläggning med bra strand, flera restauranger och flera pooler att hänga vid? Jag och sambon tänkte åka ner för att sola och bada!
Av Mrz999
3 aug. 2014 21:05
Tack för tipset! Är det snorkling på själva hotellområdet eller tar man sig dit med taxi? :) Tänkte boka resan snart. Min semester tog slut idag och imorgon ska jag ansöka om ledighet på jobbet!
Citerat från Marulk:
"Sol & bad" - kan varmt (!) rekommendera Marsa Alam området, framförallt med lättillgänglig snorkling. Senast besökte vi Makadi Bay vilket är mycket bra för den som inte är rutinerad snorklare då bukten ligger vindskyddad från det ibland rejält blåsiga Röda havet. Har visserligen inte varit i Egypten lika många ggr som Swekrezz men väl hälften ;)

Citerat från Mrz999:
Tack för ditt svar Swekrezz! Kanske är lika bra att satsa på Hurghada i år. Har planer på att beställa resan ganska snart. Jag ska kolla in Facebook gruppen! Nu när jag ändå har dig på tråden så att säga; har du något tips på någon stor all inklusive anläggning med bra strand, flera restauranger och flera pooler att hänga vid? Jag och sambon tänkte åka ner för att sola och bada!
Av Marulk
3 aug. 2014 21:50
Sorry, får skylla på åskvärmen eller ngt, det var Coraya Bay vi besökte i våras. Har visserligen även varit i Makadi men det var ngr år sedan. Coraya Bay består av flera hotell runt bukten. Alla på promenad avstånd till den brygga som gör det enkelt att hoppa i "akvariet". Vi hade lite förutfattad tro att snorklingen inte skulle vara så bra som vi upplevt tidigare. Vi blev glatt överraskade. Visserligen har vi nog sett vackrare koraller tidigare men mångfalden av fiskarter var fantastisk. Vad sägs om en 2m Barracuda :)
Vi bodde på Lamaya Resort och kan mycket väl tänka oss att återkomma.
Go tur!
Citerat från Mrz999:
Tack för tipset! Är det snorkling på själva hotellområdet eller tar man sig dit med taxi? :) Tänkte boka resan snart. Min semester tog slut idag och imorgon ska jag ansöka om ledighet på jobbet!
Citerat från Marulk:
"Sol & bad" - kan varmt (!) rekommendera Marsa Alam området, framförallt med lättillgänglig snorkling. Senast besökte vi Makadi Bay vilket är mycket bra för den som inte är rutinerad snorklare då bukten ligger vindskyddad från det ibland rejält blåsiga Röda havet. Har visserligen inte varit i Egypten lika många ggr som Swekrezz men väl hälften ;)

Citerat från Mrz999:
Tack för ditt svar Swekrezz! Kanske är lika bra att satsa på Hurghada i år. Har planer på att beställa resan ganska snart. Jag ska kolla in Facebook gruppen! Nu när jag ändå har dig på tråden så att säga; har du något tips på någon stor all inklusive anläggning med bra strand, flera restauranger och flera pooler att hänga vid? Jag och sambon tänkte åka ner för att sola och bada!
Av Mrz999
8 aug. 2014 11:39
Marulk och Swekrezz, jag är sugen på Coraya Bay. Börjar tvivla på mina kunskaper om att boka resa dock. Iof har jag aldrig bokat en resa tidigare, men nu börjar det bli lite löjligt. Hur ska jag bära mig åt för att hitta ett hotell med all inklusive till ett schysst pris på Coraya Bay? Vi vill vara borta runt 9 dagar hemmifrån och då antar jag att man måste boka via sidor som hotels.com då det verkar vara 1 eller 2 veckor på tex fritidsresor. Priset får vara totalt runt 14000kr. I värsta fall får det bli någon paketresa på bara 7 dagar.

Åkte med en polare för två år sedan och vi betalade för 15 dagar med Apollo bara 9000kr var. Då fick vi ett fint hotell med flera restauranger och fin strand. Lite av det jag försöker hitta till mig och min sambo denna gången. Bra bad och strand där man kan läsa en bok. Sen äta god mat när man känner för det och träna på gymmet när solen gått ner.

Har ni mer koll än jag hur jag ska bära mig åt? Min sambo har börjar bli irriterad över att jag inte bokat resan under vår semester så behöver hjälp att komma ur detta. :)
Av Mrz999
8 aug. 2014 11:58
Kan presentera det hotellet jag tittat mest på och som vi vill åka till. Det är SUNRISE Grand Select Arabian Beach Resort. Länken dit är: http://sv.hotels.com/hotel/details.html?tab=description&hotelId=422571&arrivalDate=2-11-2014&departureDate=12-11-2014&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first#guest_rooms

Kostar 13000kr för 10 nätter all inklusive.

Fråga 1: är dock hur långt det ligger från flygplatsen. Klarar jag att hitta hit på egen hand genom att bara fråga en taxi och säga vad hotellet heter? Jag kollar kartan på länken och då verkar det som flygplasen ligger nära. Är det verkligen här mitt plan landar? =p Flygplanet jag tänkt är detta nedan:

Utresa (1 byte)
Göteborg Landvetter (GOT)
Må 3 november, 2014, 17:40
Sharm El Sheikh (SSH)
Ti 4 november, 2014, 03:00
Turkish Airlines

Hemresa (1 byte)
Sharm El Sheikh (SSH)
To 13 november, 2014, 04:00
Göteborg Landvetter (GOT)
To 13 november, 2014, 11:30

Fråga 2: är hur man gör med bokningen. Flyget är framme 03:00. Antar att jag bokar hotellet från denna dag. Men hur gör jag sista dagen när man ska åka hem tor 04:00? Då bokar jag till hotellet bara till onsdag och måste checka ut när då egentligen? Kan man komma överens med hollet att man får vara kvar iaf till 02:00 eller måste man betala även för torsdag? Jättekonstig fråga antar jag, men för mig som aldrig gjort detta förut är det inget jag kan svaret på.
8 aug. 2014 12:39
Hallå!

Brukar själv åka charter, åtminstone till Egypten, så detta är lite utanför min kompetens men jag försöker svara så gott jag kan.

Det är inte långt från flygplatsen, den enda som finns där, precis som du redan konstaterat och det skall inte vara några konstigheter att hitta en taxichaufför som hittar till det hotellet.

Vanligtvis så är det ju 12:00 som gäller för utcheckning men det brukar i vissa fall vara möjligt att förhandla till sig lite extra tid med hotellet tänk dock på att resa ut till flygplatsen i god tid och kolla tillgängligheten av taxi utanför hotellet vid den tiden.

Ett annat hotell som du kan kolla upp som jag bott på 3 gånger är Sentido Reef Oasis Senses som har allt det man önskar och lite till :-)

MVH Swekrezz
Av Mrz999
8 aug. 2014 12:57
Tack för så snabbt svar!
Det hotellet du tipsade om hittade jag pris på 12 567kr för 9 dagar vid en snabb sökning. Hur är gymmet på detta hotell och vad tycker du om maten? Finns det flera restauranger för all inklusive med olika mat. Strandbar med mat på stranden?

Funderar på utcheckning. Hur gör man om man ska flyga hem 04.00 och utcheckningen är kl 12 på dagen? Antar man måste förhandla sig till något, men samtidigt så måste det ju finnas en standard då det bara är turister som besöker denna delen. Mejlar hotellet och frågar, men svar kan ju alltid dröja.
8 aug. 2014 13:13
Citerat från Mrz999:
Tack för så snabbt svar!
Det hotellet du tipsade om hittade jag pris på 12 567kr för 9 dagar vid en snabb sökning. Hur är gymmet på detta hotell och vad tycker du om maten? Finns det flera restauranger för all inklusive med olika mat. Strandbar med mat på stranden?

Funderar på utcheckning. Hur gör man om man ska flyga hem 04.00 och utcheckningen är kl 12 på dagen? Antar man måste förhandla sig till något, men samtidigt så måste det ju finnas en standard då det bara är turister som besöker denna delen. Mejlar hotellet och frågar, men svar kan ju alltid dröja.
Hallå!

Det är enligt de som testat gymet, jag håller mest till i baren :-), ett mycket bra gym och det finns ett antal restauranger även nere vid stranden som för övrigt ligger vid Ras Umm Sid som är ett av de bästa snorklingsområdena i Sharm. Maten är bra med Egypten mått mätt och det finns andra restauranger inom gångavstånd.

När det gäller sen utcheckning så är det nog en överenskommelse med respektive hotell som gäller.

MV Swekrezz
Av Mrz999
8 aug. 2014 13:21
Hehe! Verkar vara ett fint hotel. Så ska kolla in det nu. Antar det hotellet inte har egen stand för det ligger mellan flera hotell. Vad är det för stand hotellet har som det går bussar var 10e min till? :)
8 aug. 2014 13:30
Citerat från Mrz999:
Hehe! Verkar vara ett fint hotel. Så ska kolla in det nu. Antar det hotellet inte har egen stand för det ligger mellan flera hotell. Vad är det för stand hotellet har som det går bussar var 10e min till? :)
Det är ett fint hotell och jag bara väntar på tillfälle att få åka tillbaka :-)

Hotellet har en egen strand (tillsammans med sitt systerhotell Beach som ligger mellan Senses och stranden). Senses delen är den exklusiva delen som har en egen VIP-sektion på stranden, dit det är promenadavstånd (man kan om man vill ta den öppna bussen men orkar man med gymmet så orkar man nog med en 5 minuters promenad:), och precis utanför ligger som sagt Ras Umm Sid ett rev som är såpass bra att t.o.m. dykbåtarna lägger till där.

MVH Swekrezz
Av Mrz999
8 aug. 2014 13:32
Vilket sammanträffande. Det är ju detta hotellet jag bodde på när jag var i Egypten senast! Grymt bra hotell det här! =) Visade det för min sambo, men hon vill inte hit eftersom jag varit här innan. Men jag kan känna att jag vill hit igen. Hittade pris på SEK 9 332 för 9 dagar på hotellet.
8 aug. 2014 14:15
Citerat från Mrz999:
Vilket sammanträffande. Det är ju detta hotellet jag bodde på när jag var i Egypten senast! Grymt bra hotell det här! =) Visade det för min sambo, men hon vill inte hit eftersom jag varit här innan. Men jag kan känna att jag vill hit igen. Hittade pris på SEK 9 332 för 9 dagar på hotellet.
Du får övertala din sambo, jag har bott på ett antal, bl.a. 4 olika Hilton/Conrad, hotell i Egypten och detta är min absoluta favorit :-)
Av Marulk
8 aug. 2014 20:37
Bistår gärna om du har frågor kring Coraya Bay.....
Citerat från Mrz999:
Marulk och Swekrezz, jag är sugen på Coraya Bay. Börjar tvivla på mina kunskaper om att boka resa dock. Iof har jag aldrig bokat en resa tidigare, men nu börjar det bli lite löjligt. Hur ska jag bära mig åt för att hitta ett hotell med all inklusive till ett schysst pris på Coraya Bay? Vi vill vara borta runt 9 dagar hemmifrån och då antar jag att man måste boka via sidor som hotels.com då det verkar vara 1 eller 2 veckor på tex fritidsresor. Priset får vara totalt runt 14000kr. I värsta fall får det bli någon paketresa på bara 7 dagar.

Åkte med en polare för två år sedan och vi betalade för 15 dagar med Apollo bara 9000kr var. Då fick vi ett fint hotell med flera restauranger och fin strand. Lite av det jag försöker hitta till mig och min sambo denna gången. Bra bad och strand där man kan läsa en bok. Sen äta god mat när man känner för det och träna på gymmet när solen gått ner.

Har ni mer koll än jag hur jag ska bära mig åt? Min sambo har börjar bli irriterad över att jag inte bokat resan under vår semester så behöver hjälp att komma ur detta. :)
Av Mrz999
8 aug. 2014 21:01
Nu är flyget bokat. Nu ska jag bara boka hotellet. Det fick bli det jag tidigare varit på då jag har min blivande fru med och hon har inte varit utomlands tidigare. Hotellet passar alla våra krav så det blir perfekt!

Tack alla i tråden! Kanske kommer mer frågor senare då jag ännu inte bokat hotellet! ;)
Av Mrz999
13 aug. 2014 20:40
Okey, en fråga! Behöver jag visum för att resa till egypten och hur fixar jag det i så fall? Tänkte fråga er som vet! Min sambo sa hon läst det så jag tänkte jag kollar direkt så jag slipper obehagliga överraskningar!
Av Marulk
13 aug. 2014 20:57
Citerat från Mrz999:
Okey, en fråga! Behöver jag visum för att resa till egypten och hur fixar jag det i så fall? Tänkte fråga er som vet! Min sambo sa hon läst det så jag tänkte jag kollar direkt så jag slipper obehagliga överraskningar!
som Krezz skriver så är nog det normalaste att man reser med charter till Egypten och då ordnar resebolaget med turistvisum och kostnaden ingår i resans pris. förmodar att du har läst på UD hemsida att man fortfarande avråder från all resa till Sinai. Kan nog bara råda dig att kontakta Egyptiska konsulatet eller Sv ambassaden i Kairo gällande din resa. Lycka till o hoppas ni kommer iväg. Vi längtar redan tillbaka till det kristallklara blå Röda havet
Av Mrz999
31 aug. 2014 18:43
Ja, nu blev det inte charter. Lite synd för nu är resorna väldigt billiga. Bokade flyget för 7000kr och hotellet ligger just nu på 11300kr för en vecka. Ser att charter går på runt halva priset. Men det är lätt att vara efterklok! =/
31 aug. 2014 22:54
Citerat från Mrz999:
Ja, nu blev det inte charter. Lite synd för nu är resorna väldigt billiga. Bokade flyget för 7000kr och hotellet ligger just nu på 11300kr för en vecka. Ser att charter går på runt halva priset. Men det är lätt att vara efterklok! =/
Hursomhelst så är jag avundsjuk på att du har nåt att se fram mot! :-)
Av Mrz999
28 nov. 2014 22:20
Nu har man varit hemma i Sverige igen. Faktiskt varit hemma i två veckor och kom att tänka på denna tråden.

Hotellet var verkligen jättefint! Vi hade ingen anledning att lämna hotellet under våra 9 dagar så vi gick knappt utanför gränserna. Underbart vatten att snorkla i och vädret var kanon alla dagarna precis som väntat. Väldigt varmt, men lagom! Det var nog bara en dag som man blev tvungen att lägga sig i skuggan efter några timmar i solen. :)

Idioten på flygplatsen var en tjuv och ville inte ta emot dollar även fast det stod att det skulle kosta 25$ per visum. Han kunde inte växla 100 dollar sedel... Så han ville ha 500 egyptiska... Efter 20 min så fick vi tillbaka pengarna och lämnade flygplatsen sist mitt i natten. Taxin från flygplatsen ville ha 200 egyptiska vilket är dyrt, men vi orkade inte pruta och han fick 300 när vi kom fram och då blev han glad som bara den och stod och hoppade, samt kramade om oss.

Vi dricksade 10-20 egyptiska varje måltid och vi hade sådan bra service och blev uppassade hela tiden. Vi lärde känna vissa av dem som jobbade där och det var jättekul att få prata med dem så fort de hade tid över.

Just det, det är säkert att åka till Sharm! Inga problem alls.

Hotellet vi bodde på: Reef Oasis Beach Resort

Åker gärna tillbaka. =)
29 nov. 2014 12:36
Kul att höra att du hade det bra fast jag är inte förvånad då denna ort och detta hotell är mina favoriter! :-)
Av Adam_87
27 dec. 2014 10:01
jag och sambon åker ner till Three Corners Sea Beach Resort i Coraya Bay och själv tror jag det är lugnt där nere :)
Av Marulk
27 dec. 2014 16:49
Citerat från Adam_87:
jag och sambon åker ner till Three Corners Sea Beach Resort i Coraya Bay och själv tror jag det är lugnt där nere :)
Sea Beach är ett bra val. Inte ett gigantiskt hotell o håller därför en mer trevlig atmosfär. Köket är bra, nog ett av de bättre vi njutit av i Egypten. Fråga gärna efter uppgradering till byggnaden närmast vattenlandet. Lite större rum o tänk på att välja söderläge så slipper ni värsta vinden. Revet erbjuder fantastisk snorkling om vinden håller sig hyfsad. Jag tog mig en daglig morgonlöpartur till närliggande Coraya Bay. Egentligen inte tillåtet för gäster på Sea Beach men med ett vänligt please tidigt morgon till trött vakt blev jag aldrig nekad. 👣