Egyptair till Bangkok

10 feb. 2012 19:34
Visningar: 978
Någon som har rest med Egyptair ifrån Norden till Bangkok via Kairo? Hur var flygen och behövs visum för mellanlandning i Kario?
Av Mpc
10 feb. 2012 20:11
har en vän som för ca en månad sen flög med dom från Köpenhamn via Kairo dom sa att flyger var det inte fel på dom men dom serverar inte någon alkohol drycker
Av Pelle77
10 feb. 2012 22:32
Jag stod i passkontrollen i Bkk o hörde en svensk tjej beskriva för de hon mötte upp (som kom med samma flyg som mig, turkish) om sin upplevelse m Egypt Air. Maten var fisljummen och hon hade blivit så magsjuk att hon kräktes på en annan passagerare och satt utslagen på golvet på flygtoaletten. Det var fler detaljer men även om man kan ha otur så skulle jag aldrig åka med det bolaget. Efter den berättelsen stärktes det beslutet. Hörsägen, jag vet, men hon var väldigt detaljrik i berättelsen om mat, spyor, dålig service så det räckte o blev över.
Av Annl
11 feb. 2012 07:44
Hej,

Jag har inte flugit med dem till Bangkok men väl från Bryssel till Kairo liksom ett antal inrikesflygningar i Egypten.

Det är riktigt att de inte serverar alkohol utan bara juice och saft och läsk.

Maten minns jag inte som så dålig som beskrevs i inlägget tidigare men det var ju inget man gjorde vågen av direkt.

Problemet på inrikesflygningarna var att det där med tid inte är något som egyptierna ser på samma sätt som vi - tio egyptiska minuter är inte som tio europeiska minuter om vi säger så. Detta i kombination med att vi inte fick någon information om hur lång förseningen kunde bli var väldigt irriterande.

Å andra sidan är det bara att gilla läget - i Egypten är det bara EgyptAir som får flyga så det finns inget annat att välja på då det gäller inrikesflyg.

Det där med säkerheten upplevde vi också under en inrikesflight - då satt flygvärdinnorna och sov när vi skulle starta...
11 feb. 2012 08:49
Tack för era svar. Blir lite orolig då de varierar..... Har bokat superbilliga biljetter till Bangkok över julen och reser med två barn. Kanske jag ska ha egen mat med mig??
Din kompis som gjort resan, behövde han/hon visum för mellanlandningen i Egypten?
Av Fdr
11 feb. 2012 09:55
Hej! Vilket pris har du gett för att det skall vara "superbilliga biljetter till Bangkok över julen" ?
Av Annl
11 feb. 2012 12:04
Att ha med sig egen mat kan ju vara lite besvärligt så länge det inte bara handlar om godis och liknande men lyckas du bara baxa igenom maten via säkerhetskontrollen i Europa lovar jag dig att det inte kommer att vara några som helst problem i Kairo - man kunde nog ha tagit med sig vad som helst; vi fick igenom vattenflaskor som vi inte hade tänkt på och det fanns ingen bemanning över huvud taget vid maskinerna där väskorna skulles scannas och maskinerna stod och skrek och blinkade rött hela tiden...

Efter att vi kommit hem läste vi i den lokala morgontidningen att det var en människa som hade tagit med sig en levande katt i det incheckade bagaget och det var först i Europa som säkerhetspersonalen hörde att det jamade från en av väskorna.... Detta visar med all tydlighet den bild som jag försökte förmedla.
Citerat från micagarden:
Tack för era svar. Blir lite orolig då de varierar..... Har bokat superbilliga biljetter till Bangkok över julen och reser med två barn. Kanske jag ska ha egen mat med mig??
Din kompis som gjort resan, behövde han/hon visum för mellanlandningen i Egypten?
11 feb. 2012 16:59
4800 kr per biljett. Det tycker jag är billigt. Vet fortfarande inte om man behöver visum när man mellanlandar. Behövs det får man väl lägga på någon 100-lapp.
Av Mpc
12 feb. 2012 08:03
Citerat från micagarden:
4800 kr per biljett. Det tycker jag är billigt. Vet fortfarande inte om man behöver visum när man mellanlandar. Behövs det får man väl lägga på någon 100-lapp.
Åter hej tro inte man ska behöva ha något visum för en mellan laning
13 feb. 2012 22:57
Hej,
Jag har flugit den rutten (CPH-Kairo-Bangkok). Visserligen 2001. Vi valde att stanna ett par dgr i Kairo på vägen ner.

Vi blev inte sjuka av ngn mat. Ja, det är ju bara läsk.

Det var extremt turbulent på vägen hem. Men det har ju inte med flygbolaget att göra!

Det är ett kanonpris ni fått! - Det går alldeles säkert bra!!
6 mars 2012 18:28
Billigt! Men jag håller med om maten, det var nog den äckligaste flygplansmat jag har ätit.