Dykning i Koh Phangan

Av Stephc
24 nov. 2014 22:31
Visningar: 364
Hej!
Nu har jag och min familj bokat en två veckors resa till Koh Phangan och Koh Samui i februari.
Koh Phangan har vi aldrig rest till tidigare därför har jag lite frågor angående dykningen där.
Hur är under vatten livet där rent generellt? Vilket är det bästa företaget att ta dykarlektioner med tuber på ön? Vet ni vad det är för åldersgräns ungefär?
Tacksam för svar!
Av Pelle77
24 nov. 2014 23:05
Åk upp till Tao istället så får ni mer rev, klarare vatten och bättre dyknkng. Testa Sail Rock och Chumpon Pinnacle.

Nord västra Phangan ska ha några dykplatser men jag hade satsat på en utflyktsdag till den bättre dykön Koh Tao istället.
Av Stephc
25 nov. 2014 08:44
Vi har faktiskt redan varit i Koh Tao, vi var där i februari detta år. Väldigt fint under vatten liv.
Men eftersom det inte blev några dykarlektioner där då, så undrade jag nu om det finns i Koh Phangan.
30 dec. 2014 07:00
Hej! När vi var på Koh Phangan så fanns det 2 dykarfirmor på bara vår strand. Sen var jag ut och gick till en annan strand och där fanns det också dykarfirmor. Själva så snorklade vi bara men åkte med en dykarfirma. Då åkte vi med de som skulle göra sin slutdel. Utflykten gick till Koh Tao. Jättetrevlig resa. Det var olika utflyktsmål olika dagar.
Av Dazind
30 dec. 2014 11:56
Vet egentligen ingenting om dykskolorna där. Men dykskolorna på Koh Phangan åker till ungefär samma ställen som skolorna på Koh Tao. Från Koh Phangan är det till och med närmre till Sail Rock som är ett måste att besöka om ni ska dyka. Den enda skillnaden är att Koh Phangan är något dyrare.
Vad gäller åldersgränser så finns de olika certifikat man kan ta beroende på ålder. Så det finns nog något för alla
Av Stephc
5 jan. 2015 16:37
Okej, tack för svaren! Nu har jag fått lite mer information :)