Diskussioner: Tips & råd om Kenya
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Diani Beach och Kenyas östkust
Kenya
M4sta86,
20 aug. 2019
Senaste svar av M4sta86
för 6 år sedan
Hej.
Blivit intresserad av att åka till Diani Beach. Tänkte höra om någon varit där nyligen?
Alla tips mottages gärna gällande boende, mat, priser, vad man kan göra osv.. :)
Även om man behöver ta något särskilt vaccin.
Resa runt i Kenya?
Kenya
Miasofia,
15 nov. 2011
Senaste svar av M4sta86
för 6 år sedan
Vi tänkte boka flyg till Kenya vil Turkish Airlines till Nairobi. Vi tänkte resan resa runt i Kenya "på egen Hand" d.v.s. inte via en resebyrå el dylikt. Jag undrar om någon har erfarenheter av detta och har tips och ideer om att resa runt där.
Vi är ute efter att få se djur, några dagar safari ...
Safaritips Kenya
Kenya
M4sta86,
18 okt. 2019
Senaste svar av M4sta86
för 6 år sedan
Så det lutar att vi drar Diani Beach 2,5v i mars.
Tanken är att flyga till Nairobi, sen byta till inrikesflyg till Ukunda.
Innan hemfärd har vi möjligheten att stanna i Nairobi ett par dagar.
Då är frågan, vart är det bäst att genomföra 2-3 dagars safari?
Från Nairobi eller från Diani ...
Ska resa till Kenya själv, Behöver hjälp och info: mellanlandning, tips och resväg
Kenya
Africasoon,
28 dec. 2016
Senaste svar av Uffelindstrand
för 9 år sedan
Hejsan. Jag ska till Kenya i sommar och hälsa på mina släktingar för första gången. Är 16 år och inte speciellt resvan har varit i Spanien ett par gånger men det är allt och då med familjen. Nu ska jag resa själv och undrar lite om det finns någon här som har vana att resa till Kenya. Vad ska jag ...
Malindi
Kenya
Zuluzingo,
28 feb. 2014
Senaste svar av Jambo_habari
för 12 år sedan
Vi har bokat en fyraveckorsvistelse på Flamingo Villas Club. Vi har aldrig varit i Kenya. Vad är normalpriset för en enkel lunch, en hyfsad middag? Frukosten ingår. Vad kostar en öl, en flaska vin till maten, en drink? Vad kostar en transport några km för att handla? Hur är stranden? Är det stora ...
Ensam kvinna i Kenya/ Mombasa
Kenya
Jonnis1,
3 dec. 2011
Senaste svar av Qoordheer
för 12 år sedan
Hur är det att resa ensam som tjej i Mombasa? Isf tänkte jag bara ta en sista min charter nästa vecka och jag tänkte sola o bada och åka på ngn kort safari.
Enl resebolaget är det ok tills man kommer ut till stranden där det finns många försäljare som kan bli efterhängsna när man är själv.
...
Förutom safari och strand...
Kenya
Ac_gbg,
21 apr. 2013
Senaste svar av Ac_gbg
för 13 år sedan
Jag ska resa till Kenya i början av oktober med min mamma och vi tänker oss ungefär 2 veckor. Vi vill självklart åka på safari och avsluta vid kusten. Men däremellan skulle vi vilja göra något annat, något lite udda. Typ åka flotte på en flod eller besöka en trevlig stad med mycket kultur/historia. ...
Hjälp inför resa till Kenya
Kenya
Islandgirl,
25 nov. 2012
Senaste svar av Nicoled
för 13 år sedan
Hej.
Vi skall åka till Kenya i februari 2013.
Vi skall bo på Diane beach på ett hotell och tänkte åka kanske 2 dagar till mombasa bara för att se stan och shoppa lite. Sen på safari, fast bara över dagen och även en båttur på kvällen eller dagen.
Jag har läst mycket om massa saker man måste göra ...
Kenya - Zimbabwe
Kenya
Jepono,
16 juli 2012
Senaste svar av Jepono
för 13 år sedan
Hej!
Min nästa stora resa blir till Östra och Södra Afrika och undrar om någon har erfarenhet av olika Safari-arrangörer där?
Letar efter en längre safari-resa, under ca 5 veckor. Något i stil med Nairobi, via Zanzibar, Malawi, Zambia och Victoria Falls i Zimbabwe. Alltså ingen med endast ...
Karen Blixen safari
Kenya
Lenam,
28 aug. 2010
Senaste svar av Andersochmaggan
för 15 år sedan
Är det någon som varit på Solresors safari och kan berätta om den? Vi ska åka den 17 november och avsluta på Zanzibar, vore kul om någon kunde berätta om sin upplevelse av resan
Åker till Nairobi och Mombasa till jul.
Kenya
Jasafari,
10 nov. 2008
Senaste svar av Trea
för 17 år sedan
Är det någon annan som skall ner där?