Dubaitips tack

Av Fruresa
16 mars 2016 10:49
Visningar: 811
Äntligen ska en dröm uppfyllas.

Dubai i januari. Mitten.

Någon som har varit där i januari? Är det lagom varmt? Är mest rädd att vi ska frysa och inte kunna sola och bada.

Vi funderar på en övernattning på Atlantis. Var hittar man billigast pris? Är det värt det eller det räcker med att betala inträde för att använda vattenparken?

Vi ska åka charter och bo på jbr med halvpension.

Hoppas på många bra tips!
16 mars 2016 12:34
När jag var där i februari var det generellt varmt, men kyligt vissa dagar och kvällar. Ta med kofta/jacka. Havet var inte så äckligt varmt som på sommaren, men man kan absolut bada.
Atlantis är skiddyrt, hade jag inte lagt mina pengar på.
16 mars 2016 20:31
Tycker vädret är jätteskönt i Januari/Februari, precis lagom, men som nämnt ovan kan det bli lite kyligt på kvällen.

Skulle inte lägga mina pengar på Atlantis, det är i mina ögon väldigt överskattat, men det beror ju också på vad man har att jämföra med. :)
19 mars 2016 20:19
Vi bodde fem nätter på Atlantis för något år sedan. Helt klart ett fantastiskt hotell, men kanske mer kringaktiviteterna än rummen. Vi tyckte det låg väldigt isolerat och satt i oändligt många taxiturer. Riktigt dyra restauranger tillkommer till det saftiga rumspriset.

Fina hotell finns det gott om i Dubai men jag tror inte att vi återvänder till denna del av världen fler gånger.
Av Megsi
19 mars 2016 22:30
Finns så mycket annat att lägga pengarna på än en övernattning på Atlantis. Som bl a en härlig friday brunch. Kan vara lite kyligt i januari.
Av Fruresa
20 mars 2016 11:17
Vi har bokat halvpension för att att få ner matkostnaderna.

VI kommer att bo vid the walk, marinan och Jbr vilket jag läst mig till ska vara ett bra läge. Dubais badort.

Det innebär taxi till atlantis och the mall.

Vi reser med barn 6,5 och 10 år gamla och för deras skull lägger vi nog en dag inne på atlantis vattenland och delfinarium. Någon som provat det?

Jag ångrar så att vi inte tog en utflykt dit när vi var på kryssning på Bahamas. Vill inte ångra mig igen.

NU hoppas jag bara att vi inte kommer att frysa i mitten av januari och att vi kommer att kunna bada utan att frysa..............
Av Megsi
20 mars 2016 15:38
Vi har varit på Atlantis vattenland, var i lite varierande åldrar. Vi tänkte vara där några timmar men blev kvar hela dagen. Man kan ta tåg dit, då ser man lite mer av bebyggelsen på palmen kan rekommenderas en sträcka iallafall. Ökentur tycker jag inte ni ska missa jättekul.
Av Fruresa
9 apr. 2016 15:43
Är det ruskigt dyrt med en dag på atlantis?

Tror ni badgalna barn 6,5 år ovh 10 år gillar det?

Någon som provat att simma med delfinerna?
9 apr. 2016 23:10
Citerat från Fruresa:
Är det ruskigt dyrt med en dag på atlantis?

Tror ni badgalna barn 6,5 år ovh 10 år gillar det?

Någon som provat att simma med delfinerna?
Att simma med delfiner i fångenskap skulle jag aldrig göra själv, på de flesta ställen är det rent djurplågeri. Har varit på massor med ställen där man kunnat göra det, men avstått just med tanke på hur djuren har det. Väntade tills jag kunde simma med delfiner i det vilda istället och det var magiskt.
Av Fruresa
10 apr. 2016 14:43
OK, jag kan hålla med till viss del.

Jag har lyckats se vilda delfiner simma förbi mig i Sarasota, FL. Det var häftigt!