Dubai i Juli eller Frankrike

13 dec. 2014 17:57
Visningar: 567
Hejsan,
funderar på solsemester i Juli och undrar om någon varit i Dubai i Juli?
Är det för varmt att besöka Dubai då?

Mottager även gärna tips på resmål i Frankrike med bad, barnvänligt, något annat ställe än Franska rivieran.

Tack på förhand!
Av Pelle77
13 dec. 2014 19:01
En snabb googling säger att Juli är den varmaste månaden med temperaturer runt eller över 40 C så för egen del är det för varmt.

I Frankrike gillade jag Montpellier som stad och stranden vid Cap d'Agde längre västerut. Lugnare än rivieran och bättre priser. För en julisemester skulle jag definitivt välja Frankrike före Dubai.
13 dec. 2014 19:06
Tack Pelle för tipset på Frankrike, skall kolla in det(=
Av Bibby
13 dec. 2014 22:45
Var i Dubai i juni och det låg på 40+ men en väldigt torr luft så kändes bara behagligt, en riktigt skön känsla faktiskt, rekas.

Gör båda, alltså en stopover i Frankrike, så två flugor....
14 dec. 2014 08:53
Tack Bibby, kanske överväger Dubai trots allt(=
Av Tina_m
15 dec. 2014 11:36
Personligen så hade jag nog valt Dubai på senhösten pga värmen.
Det finns massor att se och göra där och då tycker jag att en temperatur mellan 20-30 grader är mest behaglig :-) De älskar AC där nere vilket innebär att det är lätt att dra på sig en envis förkylning om kroppen hela tiden ska vänja sig både vid 40+ och svalkande AC flera gånger per dag :-)
Bara ett tips!
2 apr. 2015 13:14
Personligen föredrar jag Dubai på hösten.Var själv här dec.Perfekt.Runt 25-28 grader.
Många som bor här vet jag åker härifrån eftersom det kan gå upp till över40-45 grader.
Men det beror på hur man står ut med värmen.
Lycka till.
Dubai är det land jag verkligen längtar tillbaka till