Disneyland Paris, Var boka??

Av Nickeb
7 feb. 2009 10:00
Visningar: 18456
Så har vi då bestämt oss för att åka till Disneyland Paris, trots att det är löjligt dyrt.........

Var har ni bokat era resor nånstans, På DP´s hemsida, resebyrå eller via annat ställe (nätet?), vilket är billigast/smidigast/smartast?

Vi ska bo intill parken och åka i slutet maj/början juni.
7 feb. 2009 11:54
Kolla med din resebyrå som kan ta fram olika förslag och jämföra priser baserat på era önskemål. Sembo har annars en del paket till Disneyland med boende runt parken. Trevlig resa!
7 feb. 2009 12:48
www.disneylandparis.com

Ja, det är löjligt dyrt att besöka men det är löjligt roligt också!!!

Jag har varit där och vi bokade genom deras egna sida, ett paket med boende och inträde till parkerna. Flyg bokade vi separat och det är enkelt att ta sig från flygplatsen Charles De Gaulles till Disney, det går shuttles. Vill man bo inne i Paris så är det hur smidigt som helst att åka metro ut till Disney.

Kolla gärna in min sida och mitt album där i från.

Ellis
Av Jesperw
7 feb. 2009 14:50
Kolla med en resebyrå, de har överblick över situationen och känner billigaste kanalerna.
Av Nickeb
7 feb. 2009 15:08
Citerat från ellismellis:

Ja, det är löjligt dyrt att besöka men det är löjligt roligt också!!!
Nja, så kul så det motsvarar kostnaden kan det nog aldrig bli, tycker man får lite taskig smak i munnen när det känns som dom verkligen ockrar, för i min värld så är det just det dom gör, bara en sån sak som att ta 17eur för (disneylands egen)transfer är ju smått horribelt då det är 4,5 mil. vi räknar med totalt 25000 för fyra nätter.............pust.

Nåväl det är ju frivilligt vi åker dit och i det här fallet finns det speciella skäl till att vi åker dit, och det kan ju vara kul att ha sett det en gång i livet. (även om det finns annat som roar mig betydligt mer).
Av Nickeb
7 feb. 2009 15:23
Citerat från thequeen:
Flyg med Ryan air är billigt till Paris från Nyköping. Hotell kan du boka på www.booking.com.
Det är alltid billigare att boka på nätet än på resebyrå. Men vill du ha en paketresa så är det värt att kika runt lite.
Hoppas du hittar något som passar er.
Tyvärr har jag ganska långt till Nyköping och ska man lägga på Bensin, bagageavgifter, extra transferkostnad (den är svindyr från Beauvais) osv så tycker jag inte det väger upp merkostnaden att åka med ett RIKTIGT flygbolag. Särskilt inte när man har ungarna med, det går väl an när man ska på kärleksweekend med kär... frugan, men lågprisbolag och deras villkor skippar jag helst när kidsen ska med. (visst det går säkert bra i dom allra flesta fall, men när det väl krånglar så känns det tryggare med dom stora bolagen.

Har hittat flygbiljetter för 1975:- med air france från Göteborg så det tycker jag är helt ok.
Av Nickeb
7 feb. 2009 15:26
Förresten, Ellis, (eller nån annan för den delen) finns det någon affär typ "supermarket" i närheten av parken och dess hotell så man kan köpa sig lite egen fika/öl/läsk/mackor till vettigt pris, eller är dom så finurliga att dom undanhåller den servicen till förmån för sina egna restauranger och barer?
7 feb. 2009 16:00
Citerat från nickeb:
Förresten, Ellis, (eller nån annan för den delen) finns det någon affär typ "supermarket" i närheten av parken och dess hotell så man kan köpa sig lite egen fika/öl/läsk/mackor till vettigt pris, eller är dom så finurliga att dom undanhåller den servicen till förmån för sina egna restauranger och barer?
Jag har ingen aning men det är ju inte svårt att ta sig från Disney med metro till närliggande stationer där det borde finnas vanliga matmarknader.

Det är ju några år sedan jag var där så priserna på shuttle servicen har verkligen ökat, vi betalde ca 10 euro/pers,

Ellis
8 feb. 2009 11:33
Vad sägs om att ta en bussresa ner till Disneyland? Många aktiviteter anordnas för barn under vägen ner till Frankrike, det kan också vara ett billigare alternativ... gå in och kolla på www.scandorama.se , har åkt med dem många gånger och dem är verkligen jättebra. Guiderna är väldigt kunniga och många bra utflykter erbjuds på plats.
Av Nickeb
8 feb. 2009 11:49
Citerat från travellover:
Vad sägs om att ta en bussresa ner till Disneyland? Många aktiviteter anordnas för barn under vägen ner till Frankrike, det kan också vara ett billigare alternativ... gå in och kolla på www.scandorama.se , har åkt med dem många gånger och dem är verkligen jättebra. Guiderna är väldigt kunniga och många bra utflykter erbjuds på plats.
Har kollat det alternativet med, och det är klart prisvärt, men vi har besväret med åksjuka och buss är det absolut värsta i det avseendet. har dessutom en AKTIV tvååring som ska med så 40 timmar med buss går nog tyvärr bort även om en stor del av resan betas av på natten.

men tipset är jättebra!
Av Nickeb
8 feb. 2009 16:37
Har läst nånstans att man inte får ha med mat o dryck in i parken överhuvudtaget, nån som vet om detta stämmer?

Vad får man pytsa för lunch om man kör dom enkla "billiga" alternativen? klarar man sig på en hundring per man??
Av Nickeb
17 feb. 2009 21:26
Så hittade vi då ett paket som vi tyckte var "acceptabelt".

Ett av parkens hotell i 4 nätter med frukost och entreer för 8.830:- med ving (inget flyg/transfer/mat etc.) för två vuxna o två barn + lilleman på köpet (2-åring)

disneys egen sida skulle ha 1372 eur och Pan-resor skulle ha 13040 så vings erbjudande var riktigt starkt.

dock så räknar vi med en totalbudget på 30.000 för dessa fem dagar (dörr till dörr) *ryyyys*
18 feb. 2009 09:19
Tips:

Ta inte deras erbjudanden om halvpension, det är bättre att välja själv à la carte. De sparar pengar på de färdiga menyerna.
Den bästa restaurangen vi var på var "stekhuset" i disneylands eget köpcentrum, som ligger mittemot disneyparken och studioparken.

Tunnelbanestationen före disneystationen ligger bredvid ett stort shoppingcentrum, där kan man köpa mackor och vatten att ta med sig in i parken.

Köerna till attraktionerna är fruktansvärda, men kan kortas ned om man skaffar snabbiljetter som finns vid ingången. Då bestämmer man vid vilken tid man ska vara vid vilken attraktion, och då blir kön bara 20 minuter lång. Vi var tvungna att hoppa över Nemo eftersom kön dit var 120 minuter. Det står skyltar vid attraktionerna som säger hur länge man måste vänta.

För de vuxna är studioparken roligast, ta en halv dag där med. Missa inte motorshowen!

Om ni kan, häng på låset på morgonen. Då hinner man med riktigt mycket innan det väller in folk. Ta attraktionerna som disney själva rekommenderar i sina broschyrer.

Om ni ska shoppa prylar, gör inte det inne i parken, men i disneys köpcentrum, det är billigare där.
Av Nickeb
18 feb. 2009 12:11
Hej Annakatt.

En del matnyttigga tips där, tack.

Lite följdfrågor: mycket köer, när var ni där? vi åker måndag-Fredag och det sägs att det är lugnare då än på helgerna, dessutom åker vi innan skolavslutningarna, 1e juni närmare bestämt.

Snabb-biljetterna har jag hört talas om, liknande system som vid Legoland. Kommer vi använda oss av. kan du berätta mer om Dp´s system? kan man ta ut hur många biljetter som helst?

Vi har inträdesbiljetter alla dagar och vad jag förstått så öppnar parken tidigare ibland för dom som bor på deras egna hotell vilket vi gör.

Men vad gäller egentligen: får man ha med sig mat o dryck in eller inte???? Har fått olika svar.

Mvh.
18 feb. 2009 12:49
Jag minns faktiskt inte om man får ta ut hur många snabbiljetter som helst! Hur som helst är det gratis, på legoland tror jag att man måste betala snabbiljetterna...

Vi var där över en helg i december, med underbara juldekorationer överallt, disney upphöjt till 2 liksom. men otroligt mycket folk, mest fransmän och engelsmän.

det stämmer att det öppnar 1 timme tidigare för hotellets gäster, men för oss gjorde det inte så stor skillnad, tänk 10 hotell fullproppade med personer som alla kommer en timme tidigare...

Vad gäller mat: Vi hade en ryggsäck med oss in, full med prylar, vatten och snacks till barnen. Ryggsäcken kollades vid ingången, men det var nog mest av säkerhetsskäl. Men det finns många matställen där inne, både restauranger och "bagerier" med goda mackor. Och god glass.

varning för franska popcorn...de är sockrade (fast barnen gillade dem).

Första dagen är det nog bra om ni lägger mer ner energi på att fatta hur stället funkar, än att leta snabbköp och fixa mackor att ta med in. Stället är enormt och det är faktiskt synd att missa saker, och det tar ett tag innan man blir "hemmastadd".

ha det så kul!
Av Nickeb
18 feb. 2009 13:35
Nej, snabb-biljetterna på legoland är gratis, men dom finns naturligtvis bara i begränsat antal så det gäller att hugga dom direkt på morgonrn när man kommer in (detta som ren info till andra som kanske läser här)

som du skriver så ska helgerna vara fullbombat, dock har jag fått indikationer om att vardagarna är lugnare, men men vi får se, datum är som sagt spikade.

// Nickeb
18 feb. 2009 18:34
Jag har i och för sig aldrig varit till Disneyland Paris utan bara till Disneyland Orlando, men jag antar att de kör samma regler. Snabbiljetter kunde man bara ta ut en i taget. Man får ett kort som man registrerar i en automat vid den attraktion man vill ha en snabbiljett till. Sedan går det inte att ta ut en ny biljett förrän den första är använd. Biljetterna kostar ingenting.