Disneyland Paris - när är det billigt att åka ? Flyg fr Gbg..

10 mars 2012 11:45
Visningar: 7716
Kan någon tipsa mig om när det är som "billigast" att åka till Disneyland, Paris ? Hur varmt är det i april/maj ?

Rekommendationer?
Ngt som du avråder från?
Hotelltips?
Resturangtips?
Vilken flygplats ska man flyga till om man ska bo i närheten av Disneyland?

Mkt tacksam för hjälp!
Av Erc
10 mars 2012 12:01
Citerat från supermom:
Kan någon tipsa mig om när det är som "billigast" att åka till Disneyland, Paris ? Hur varmt är det i april/maj ?

Rekommendationer?
Ngt som du avråder från?
Hotelltips?
Resturangtips?
Vilken flygplats ska man flyga till om man ska bo i närheten av Disneyland?

Mkt tacksam för hjälp!
Har besökt Disneyland ett otal gånger sedan de öppnade 1992.

När allt summeras, dvs flyg, transfer, hotell och entré beror det naturligtvis mer på hur du vill resa och bo är när du reser.

Billigast tror jag det kan bli om du flyger Göteborg City GSE - Bryssel Charleroi CRL, hyr en bil och bor på ett närliggande övernattningsmotell (Hotel F1, Hotel Etap, Hotel 1st Classe, Cactus etc etc etc).

Beror naturligtvis på hur många ni är i resesällskapet. Med en handfull spädbarn är rekommendationen en annan... :)

Noterar att boendet på själva området, i något av temahotellen, har blivit riktigt dyrt. Har bott på Hotel Santa Fe, Hotel Cheyenne och självaste Disneyland Hotel. Givetvis ger det vistelsen en extra dimension att bo på något av temahotellen, men de sista åren har jag bott på betydligt billigare utanför området.

Innan någon faller för frestelsen att flyga till den flygplats Ryanair väljer att marknadsföra som Vatry Disneyland - kolla avstånden och transportmöjligheterna!
10 mars 2012 12:06
Vill resa enkelt och billigt :-)
Har inga spädbarn men 2 pojkar som inte kan sitta still hur länge som helst ;-) Vill helst flyga direkt och bo inne på Disneylandområdet. Typ vara i Paris 4 dagar - 3 nätter.
Ett alternativ som slog mig var att kombinera London-Paris - 2 huvudstäder på en gång :-) Att då vara borta tex 1 vecka sammanlagt ...
Av Erc
10 mars 2012 12:29
Citerat från supermom:
Vill resa enkelt och billigt :-)
Har inga spädbarn men 2 pojkar som inte kan sitta still hur länge som helst ;-) Vill helst flyga direkt och bo inne på Disneylandområdet. Typ vara i Paris 4 dagar - 3 nätter.
Ett alternativ som slog mig var att kombinera London-Paris - 2 huvudstäder på en gång :-) Att då vara borta tex 1 vecka sammanlagt ...
Disneyland Paris ligger ungefär fyra mil från stadens flygplatser Orly (dit exempelvis Norwegian flyger) och Charles de Gaulle (dit ex SAS, Air France ex flyger). Från dessa flygplatser kan du enkelt ta dig till Disneyland med pendeltåg. Men - det är lite knivigt att hitta prisvärda flygbiljetter.

Den anskrämliga rutten med Ryanair till Vatry Disneyland placerar dig på en flygplats 18(!) mil från Disneyland. Utan vettiga kommunikationer.

Jag kan absolut rekommendera de enklare temahotellen Cheyenne och Santa Fe - de är helt okej och på bekvämt promenadavstånd från parkens entréer.

Har noterat ett exempelvis Ving paketerar resor till Disneyland. Kanske kan vara bekvämt?
Av Ales
11 mars 2012 09:20
Finast när vi var där var i april, med 17-20 g varmt...Inte för varmt att vara ute och trängas (det gör man en del:) Våren är helt underbar i Paris, så många gröna färger, allt som blommar, luktar såååå gott:)

VI bodde precis utanför Disney på Dream Castle som var hellllttt underbar med gratis transfer till parkerna... När det är billigast vet jag ej men vi flög med Norwegian (alla gånger) billigt och bra!