Discovery cove, Busch gardens och Aquatica?

Av Anmamo
8 maj 2014 11:10
Visningar: 663
Vi åker till Florida i sommar och ska bl a besöka Legoland, Sea World och Magic Kingdom (barnen är sex och nio år).

Vi har även funderingar på Discovery Cove, men då det är ganska dyrt tvekar vi lite...

OM vi besöker Discovery Cove så kan man ju också få biljetter till Aquatica och Busch Gardens till ett reducerat pris (plus Sea World). Hur är Aquatica? lämpar det sig för barn i vår ålder (de är simkunniga) eller är det anpassat för äldre barn/vuxna?

Jag har förstått att Busch Gardens är mycket populärt för sina berg-och-dalbanor, men då våra barn är relativt små (och åksjuka!) så kanske det inte är någon vits med den parken? Är djurparksdelen väldigt fin så att det kan vara värt ett besök för den delen? Vi har besökt Kolmården i stort sett varje år, är BG lik Kolmården eller ännu bättre?

Ni som har varit till Discover Cove, har ni tyckt att besöket motsvarade det höga priset? Är det kanske bättre att vänta tills barnen blivit lite större?

Jag är tacksam för alla synpunkter!
8 maj 2014 11:32 (redigerad)
Hejsan, ni kommer få riktigt roligt oavsett.
Har inte varit på MK men på övriga med barn.
Om man skippar delfinerna på Discovery och väljer till Aquatica. Seaworld samt Busch blir priset rätt konkurrenskraftigt. Ca 950USD för alla. Verkar som det är högsäsong i juli då det kostar 339 USD per person för att simma med delfiner. Tänk på att det är all inclusive på Disovery cove, frukost, lunch samt dricka och snacks ingår.

http://seaworldparks.com/en/seaworld-orlando/
Kolla siten och gå vidare.
Men för att svara på frågan: Aquatica passar alldeles utmärkt för barnen, många olika rutschkanor. Finns flytvästar för de som vill. Ett tips om ni inte har handdukar med er, hyr inte för 4 USD per st. Köp på Walmart för samma summa.
BG är som Kolmården OCH Liseberg gånger två. :)
Vi hade en riktigt bra dag på Discovery Cove. Barnen lär komma ihåg att de simmade med stora rockor samt Nemo.
8 maj 2014 11:34
Nu kommer INTE ett svar på dina frågor, men ett alternativ till BG om ni vill se djur så är ju även Animal Kingdom djurpark. Då slipper ni en extra resa till Tampa. För jag förmodar att man inte vill trycka in Legoland och BG på samma dag.
8 maj 2014 12:16
Discovery Cove var extremt uppskattat bland våra barn 6-14 år.
Vi hade inte velat vara utan den upplevelsen.
Åldersgräns för att bada med delfinerna har jag för mig var 6 år.

Vi gick in gratis på Seaworld med vårt pass från DC...
Med tanke på att mat och dryck ingår, samt Sea world entrén, så tycker jag faktiskt inte att det var SÅ dyrt.
Fast om ni tänker åka till Orlando fler gånger, så kan ni ju vänta tills de är lite större också, 6-åringen kommer förmodligen inte att inse hur unik upplevelsen är....

Läs utförlig beskrivning av DC i min reseberättelse:
http://www.4000mil.se/?p=599
8 maj 2014 12:54
Citerat från Gunillad:

Med tanke på att mat och dryck ingår, samt Sea world entrén, så tycker jag faktiskt inte att det var SÅ dyrt.
Fast om ni tänker åka till Orlando fler gånger, så kan ni ju vänta tills de är lite större också, 6-åringen kommer förmodligen inte att inse hur unik upplevelsen är....
http://www.4000mil.se/?p=599
Håller nog med lite, tror att paketet Seaworld, Aquatica och BG för 149 USD, tillsammans med MK och Legoland blir alldeles utmärkt som första besök.
8 maj 2014 18:02
Besökte Discovery Cove för 2 år sedan o är faktiskt inte speciellt impad över själva simmandet med delfinerna som jag tyckte var en stor besvikelse, i övrigt var väl parken rätt ok. Inför besöket när vi bokade våra biljetter så valde vi att lägga till Busch Garden, Sea World o Aquatica vilket vi tyckte var kanon. Biljetterna till Busch Garden, Sea World o Aquatica får man ju utnyttja hur många gånger man vill under en 14 dagars period från att första biljetten börjar användas vilket gör att biljettpaketet blir väldigt prisvärt.
Av Ales
10 maj 2014 09:07
Vi var på Discovery C. förra året! Det var helt underbart! Hela upplevelsen, från att man kommer in, äter frukost, får sin simdräkt mm är en stor upplevelse! Vi var där med barn 6,9 och de älskade det! Klappade rockor, matade papegojor och dök i det kristallklara vattnet...;)
Tar man alla parker under 14 dagar så är det faktiskt inte dyrt alls, jämfört med vad man får!
So go for it;)
Aquatica är absolut får barn i den åldern, helt underbart! Men myckkkeettt folk!;)
Av Anmamo
14 maj 2014 05:59
Stort tack för alla synpunkter!

Vi har nog bestämt oss för att gå på Discovery cove, trots priset och att det blir en mycket intensiv vecka i Orlando. Busch Gardens kan vi dock vänta med, för veckan efter har vi hyrt hus på Siesta Key och har då närmare dit.

Då kommer nästa fråga: då man bokat biljetterna via hemsidan, skriver man ut dem direkt eller får man dem hemskickade?

Något annat att tänka på?
14 maj 2014 08:16
Försöker komma på hur det var på Discovey men tror att vi hade ngn form av bekräftelse. Ni kommer få speciella pass på DC. Påminner lite om incheckning på hotell där man bl a får en bestämd tid till delfinerna.
Ni har faktiskt lika långt mellan Siesta key till BG som från Orlando.