Dela lghet alanya

Av Marie84
24 apr. 2014 16:10
Visningar: 336
Jag planerar att åka till Alanya för att stanna en längre tid nu över sommaren och söker någon/några att dela lägenhet med!?
Om det är någon mer som ska vara där över en längre period i sommar är det också trevligt om du hör av dig eftersom jag tänkt åka ensam och gärna vill ha lite sällskap!:)
Av Jocke_s
1 maj 2014 21:34
Jag ska ner till alanya den 1.e juni och stannar ca 10 veckor där nere.
Av Monneyo
2 maj 2014 13:25
Hej Marie jag är på när hade du tänkt åka?
Av Marie84
7 maj 2014 10:56
Jag hade tänkt åka ganska snart!Typ om 1 mån!:)du?
7 maj 2014 13:30
Hej Marie ! Jag tänkte också åka ner dit väldigt snart, kan åka i morgon om jag vill. Men tänkte iallafall åka ner antingen på fredag eller lördag och stanna ett väldigt bra tag. Så jag skulle vara intresserad av att dela lägenhet givetvis, jag åker också ner själv och känner givetvis inte en människa där nere. Vet du eller någon om det är folk där nere nu ? Eller är det helt dött ? :).
Av Monneyo
7 maj 2014 15:38
@Marie jag är redan här nere bor på hotell 1månad all-inclusive 4stjärnigt för endast 4200 på högsäsongen blir det dyrare kan tänka mig att dela lägenhet vi kan höras av när du kommer ner jag kommer leta lägenheter jag hojtar till om jag hittar något.

@David det är massa svenskar här nere man träffar och lär känna mycket folk. Kolla in min tidigare tråd kom hit vettja😄
7 maj 2014 16:04
@Monneyo Det låter ju perfekt ! Hur är nattlivet just nu ? Kommer åka ner fredag eller lördag, ska boka ikväll eller i morgon :). Sen är det ju trevligt att träffa någon där nere att ungås och göra saker med eftersom att jag åker själv.
Av Monneyo
7 maj 2014 16:27
Citerat från Davidviktorelkan:
@Monneyo Det låter ju perfekt ! Hur är nattlivet just nu ? Kommer åka ner fredag eller lördag, ska boka ikväll eller i morgon :). Sen är det ju trevligt att träffa någon där nere att ungås och göra saker med eftersom att jag åker själv.
Nattlivet är bra det är fullt ös jag var ute igår kom hem 7 på morgonen😂 bra med folk ute. Boka hotellet jag är på det är riktigt nice så har du någon att umgås med. Jag åkte oxå ner själv ångrar inte det en sekund.
7 maj 2014 17:22
@Monneyo Det låter helt perfekt ! Ja det vore riktigt nice att kunna umgås ! Har du tid och ork att länka till hotellet ? hittade det nämligen inte tyvärr.
Av Monneyo
7 maj 2014 18:00
Citerat från Davidviktorelkan:
@Monneyo Det låter helt perfekt ! Ja det vore riktigt nice att kunna umgås ! Har du tid och ork att länka till hotellet ? hittade det nämligen inte tyvärr.
Det skulle vara nice:)
Det var lite krångligt att söka från telefonen den här länken borde fungera
https://m.lowcostholidays.se/Property.aspx?PropertyReferenceID=12575&GeographyLevel3ID=3035#Search

Annars kan du skriva i sök fältet Atlas Hotell och bocka i alanya/Antalaya området all inclusive kan du söka på.

Flypgs.com var billigast när jag bokade flyg

Och för transfer från antalya flygplats till alanya så bokade jag från 724transfer.com kostade 90kr ca

Det är bara att säga till om du undrar över något.
7 maj 2014 18:08
@Monneyo Tack för länken ! Ska boka ikväll eller i morgon och börjar med en månad :). Kan återkomma med mer detaljer om när jag landar osv :). Förästen vilka dagar kan man gå ut ? Eller kan man gå ut varje kväll ?
Av Monneyo
7 maj 2014 18:26
Citerat från Davidviktorelkan:
@Monneyo Tack för länken ! Ska boka ikväll eller i morgon och börjar med en månad :). Kan återkomma med mer detaljer om när jag landar osv :). Förästen vilka dagar kan man gå ut ? Eller kan man gå ut varje kväll ?
Låter kanon det:) det ska bli skoj.
Man kan gå ut varje varje kväll ifall man skulle vilja det:) det är bra drag.
Japp hör av dig hur det går.
Av Marie84
7 maj 2014 19:24
Ok låter bra:)var ligger hotellet du bor på?nära hamnen?:)Jag har jobbat där nere 4 säsonger tidigare så har lite kontakter som kan hjälpa till med lghet, vet även några bra billiga turkiska lghetsförmedlare!
Av Monneyo
7 maj 2014 19:42
Citerat från Marie84:
Ok låter bra:)var ligger hotellet du bor på?nära hamnen?:)Jag har jobbat där nere 4 säsonger tidigare så har lite kontakter som kan hjälpa till med lghet, vet även några bra billiga turkiska lghetsförmedlare!
Hotellet ligger ca 2.5 km från centrum det är strand promenad hela vägen det går fort att gå och det är nära till bussarna :) hotellet ligger 400m från stranden det är verkligen ett prisvärt hotell boka och kom :)

Ok det låter nice, jag var in hos en lägenhetsförmedlare idag dem var lite dyra fast det ska nog inte vara något problem att fixa något jag har inte ansträngt mig så hårt ännu.
Av Monneyo
8 maj 2014 12:07
@david om du bokar så är det "Atlas hotell" och inte Atlas beach hotell för det är ett annat hotell.
8 maj 2014 13:20
@Monneyo Okej okej, tack för upplysningen :), ska boka hotellet idag samt flyget !
Av Marie84
9 maj 2014 19:42
Hur länge stannar ni?hela säsongen?
9 maj 2014 19:49
@Marie Jag kommer att stanna minst två månader på semester där :). När hade du tänkt åka ner ? Jag åker ner på måndag morgon.
Av Monneyo
9 maj 2014 19:55
Citerat från Marie84:
Hur länge stannar ni?hela säsongen?
Slutet av juli-Augusti typ
Av Jocke_s
9 maj 2014 22:49
Stannar mellan den 4.e juni-10 augusti :)
Av Jocke_s
9 maj 2014 23:05
Pascha bay :)
Ca 9 km utanför centrum :)
Av Monneyo
10 maj 2014 14:52
Citerat från Jocke_s:
Pascha bay :)
Ca 9 km utanför centrum :)
2 mån på familje hotell? på såna hotell är det nästan bara barn familjer "mycket barn" ;)
Av Jocke_s
10 maj 2014 18:27
ska jobba där nere så chefen betalar :)
Av Monneyo
10 maj 2014 19:11
Citerat från Jocke_s:
ska jobba där nere så chefen betalar :)
Ok Sweet du hänger väl med ut något?