Datamängd?

9 feb. 2015 12:32
Visningar: 745
Hur mycket är 100Mb data om man använder FB och Gps? Kanske bättre att köpa kort där? Kostar 120 kr för 100MB på Tele2.
9 feb. 2015 12:48
100 MB är 100 MB oavsett hur de används :)....free wifi finns överallt till FB el dyl och kartorna laddar du ned hemifrån.
9 feb. 2015 12:50
GPS i sig drar inte data, men ibland kräver kartan man använder att man "startar resan" med dataroaming påslagen som man sedan kan slå av.

Fb drar inte mycket om du inte streamar filmer, utan bara skrollar, gillar, checkar in och lägger upp bilder.
Man kan låsa automatisk filmstreaming för FB.

Du kan alltid använda nödlösningar som gratis wifi på många ställen.

Att svara på din fråga hur mkt 100 Mb räcker till, kunde jag inte ;)
9 feb. 2015 12:52
Kolla om det på din telefon finns info om dataanvändning så kan du testa en dag hur mycket du gör av med.
9 feb. 2015 15:49
Är väl mest GPS-en som jag undrade över. Men köper man ett kort där så behöver man ju inte bry sig. bara surfa på. Dottern lär ju ändå köra på som vanligt. :) Blir bra så. Ska bara kolla upp så min mibiltelefon inte är operatörslåst bara. ;)
6 apr. 2015 14:48
Köpte ett kort på T-mobile med 5 GB surf för $60 så vi kunde använda GPS och dottern kunde surfa som hon ville. Utan GPS hade man fan inte hittat alls, vilket myller av vägar. :)