Dåligt bemött

Av Gonnarb
5 mars 2012 09:15
Visningar: 391
Flög Istanb-SverigeTK1799 den 26 febr. 2012.
15 minuter efter take off så besökte jag toaletten och såg då att t-ringen var smutsig och fästet på baksidan av densamma MYCKET smutsig(ej rengjort på länge). Då en flygv. passerade så upplyste jag henne(tyst och lågmält). Två timmar efter var jag på toa igen och den såg likadan ut och då besökte jag personalen bak i flygplanet och upplyste dem igen, då kom Chefstewarden fram och förnekade att det var så och att dom rengjorde dem var 15 minut. Jag bad honom då att följa med o kolla men det var han inte intresserad av, men en annan steward gjorde det och konstraderade då faktum och trodde att ett missförstånd uppstått (vilket det inte gjort) och lovade då att detta skulle påpekas städteamet på flygplatsen.
Strax därefter blev det full rulle på personalen som med varmvattenkannor besökte toaletterna Chefsstewarden var Mycket överlägsen och agressiv trots att jag sa att detta gälde inte bara mig utan att det var pinsamt för T.A .
För övrigt nöjd men bemötandet gjorde mig missmodig och lite arg.
Gonnar Bengtsson
9 mars 2012 11:46
Tråkigt! De mest självklara skall bli en så stor sak av.

Du skriver inte vilket bolag det gäller. Till bolagets försvar är kanske att stewarden inte hade sin bästa dag, men ansvaret är ändå bolagets.

Därför utnyttja bara företag som har ett gott renommé.

Företag med kö till ARN skall vara en väckarklocka.

Det kan snabbt också gälla din resa som blir förstörd.
9 mars 2012 12:03
Åter ett snabbt och klok svar. Tack!

PS: Man lär hela tiden. :=)
Av Gonnarb
10 mars 2012 19:26
HAN hade inte bara en dålig dag, Han var tuppen bland hönorna och en stridbar sådan som inte kan acceptera fel.
GonnAR