Cykla genom Sverige sommaren 2012!

24 jan. 2012 21:15
Visningar: 1167
Är en 21-årig kille som är sugen på att cykla i vackra Sverige i sommar, kanske en klassisk Treriksröset-Smygehuk, eller någon annan rutt.

Tälta i naturen, bo på campingar eller vandrarhem. Få härlig träning av cyklandet och uppleva naturen och allt annat på nära håll. Jag gillar att motionscykla, men har ingen större erfarenhet av långcykling.

Spelar ingen roll om du kan mycket om cykling eller inget alls, inte heller kille eller tjej. Hoppas vi hörs så kan vi planera något härligt cykeläventyr tillsammans!
15 feb. 2012 22:52
Tja!

Är en 28årig snubbe bosatt i Göteborg. Precis som du funderar jag på att spendera en del av semesterdagarna på min cykel i Sverige eller Danmark. Vet inte vad du klurar på för rutt men det kanske kunde vara kul att snacka lite cykel och planer för att se om man kan sy ihop något till sommaren!

Ha det :)
Av Kishti
17 feb. 2012 16:59
Låter riktigt nice tycker jag! Dock har jag inte mycket erfarenhet av att cykla långa distanser men med lite jävlar anamma har jag tagit mig igenom det mesta. Hursom är jag väldigt intresserad av att uppleva naturen genom vandring/cykling och känna att jag lever.

22år är jag och är ledig i sommar för att hitta på något kul :)
Av Loalin
27 feb. 2012 22:55
Hallå där! Jag är 18-årig tjej med ganska många spinningmil bakom mig men kan inte så mycket om långfärdscykling är däremot riktigt taggad på att cykla Treriksröset-Smygehuk till sommaren. Vore ännu roligare om man slapp cykla ensam;)
14 mars 2012 19:41
Hej. Att cykla genom Sverige en sommar har länge varit på min to-do-list. Har ett par andra alternativ också till sommaren, men börjar tänka mer och mer på detta. Hade varit riktigt häftigt, vill se mer av sverige, och känner starkt behov av att röra på benen. Älskar att cykla på sommaren, men blev tyvärr inget förra sommaren då jag var utomlands och jobba hela sommaren.
Har aldrig cyklat såhär långt men är i rätt bra form och är inte den som viker.
Jag bor i Skåne (Lund) och startar gärna här och cyklar norrut (har aldrig varit längre norrut än Sälen), men kan tänka mig att ta mig upp med tåg också. Eller bara cykla på och se hur långt man kommer ;)
Är tjej, snart 22 år.
14 mars 2012 19:49
Hej cyklister!

Om ni alla eller någon av er kommer iväg på en längre sverigetur i sommar, beroende på period och tid i veckor så föreslår jag att ni börjar i norr och försöker starta i nära anslutning till midsommar för att ha chansen att uppleva de fantastiska midnattssolarna. Undvik augusti då ni ökar risken för både regn och enerverande blodsugande insekter.

Lycka till och ha det bra!
Av Robsm
17 apr. 2012 21:03
Tjo! Lånar tråden då jag ligger inne med samma tankar. Hur pass mycket måste man planera tro? Tänkte börja från Malmö och cykla så långt norr jag och en vän hinner. Känner vi att vi vill fortsätta efter 2-3 veckors äventyr antar jag att vi försöker oss på treriksröset. Åter till planeringen; tar man med tält och hoppas hitta vandrarhem/couchsurfing-host så ofta som möjligt? Hur ser cykelvägarna ut om man vill cykla mellan vättern och vänern? Hur är täckningen på mobilen i tex. ovannämnda område? Vore schysst att ha kartor och grejor i mobilen.

Väl mött!
Robin
Av Snuggie
5 okt. 2012 01:01
Citerat från loalin:
Hallå där! Jag är 18-årig tjej med ganska många spinningmil bakom mig men kan inte så mycket om långfärdscykling är däremot riktigt taggad på att cykla Treriksröset-Smygehuk till sommaren. Vore ännu roligare om man slapp cykla ensam;)
Jag skulle cyklat med dig till Cape point, knasfia.