Costa Rica i februari 2016

Av Lina_86
4 jan. 2016 20:13
Visningar: 40
Hallå där!
Jag kommer att åka till Costa Rica 3e februari och vara där i tre veckor. Någon som har tips på vad jag absolut inte får missa? Planen är att surfa (om det finns nybörjarvågor), vandra i bergen, fiska nån gång, sola, yoga lite kanske, festa och snorkla. Finns det några roliga hostel?
Någon rolig som är där eller vill med?
//Lina
Av Fampa
4 jan. 2016 23:00
Hej Lina!

Jag vill määää. Planerade också att börja i Costa Rica i början av februari. Tänkte ta lite beslut och boka imorgon när jag pratat med jobbet osv. Vilka flyger du med?

Alla aktiviteter som du nämnde vill jag också göra (minus fiska, vegetarian som jag är - jag dyker lite istället under tiden!). Speciellt vandra, snorkla, njuta av vädret och dricka öl!

/Fanny
Av Lina_86
6 jan. 2016 17:40
Hallå Fampa!
Vad roligt att du också ska dit!
Jag bokade min resa via supersavertravel och flyger med British Airways och American Airlines. Jag har bokat de första tre nätterna på ett hostel i San José som heter Costa Rica Backpackers (då jag landar ganska sent den 3e). Verkar vara fullt men jag lyckades ändå boka via booking.com av nån konstig anledning. Så nu har jag alltså två dagar i San josé till en början men sedan har jag ingen aning om vart jag ska. När landar du? Vet du några kul ställen att åka till? Jag vill hänga både på Stilla-havs-sidan och Karibiska-havet-sidan (och där mittemellan också:)
Av Fampa
14 jan. 2016 22:14
Hej igen Lina!

Jag har precis bokat och landar den 7e februari i San José. Sååå kul! Då lär ju du vara kvar där? Jag åker gärna ganska direkt ut från huvudstaden mot natur och strand. Hur ser dina planer ut?