Comosjön eller Bergamo?

Av Emi49
18 juni 2014 13:04
Visningar: 3084
Hej!

Landar i Bergamo en eftermiddag i juli och har bokat en natt vid Comosjön samma kväll, har tänkt hyra bil för att ta oss dit.

Men funderar på att avboka det boendet och istället stanna en natt i Bergamo?

Vilket rekommenderas? :)

Eller någon som vet något annat i närheten av Bergamo som är värt att upptäcka?
Av Birgere
18 juni 2014 13:23
Det beror väl på hur länge ni tänkt stanna vid Comosjön från natt 2 o framåt.
Bergamo är klart sevärt för en övernattning. Det finns några riktigt bra inlägg om just Bergamo på forumet, bara att söka.
Av Emi49
18 juni 2014 14:21
Hej Birgere

Som jag skriver är det bara 1 natt vid Como, sen ska vi vidare neråt. Är det onödigt att åka från Bergamo till Como för bara en natt?
Av Birgere
18 juni 2014 15:54
Jag tycker man ska uppleva området runt Comosjön en längre tid än bara en kväll. Stanna du i Bergamo istället
Av Palazzi
19 juni 2014 12:12
Håller med ovanstående - en natt gör på intet sätt Comosjön rättvisa.

Om jag ska vara lite krass så tycker jag inte att Lecco o Como (staden) är så fantastiska, och mer hinner du knappast med utan att stress. Båtturerna runt Comosjön, med stopp i vackra Bellaggio, är nära på ett krav.

Det finns mycket att upptäcka i Bergamo, mer än nog för den tid du stannar. Finns flertalet trådar om staden i detta forum, och om du klickar dig in på forumet "Businessclass.se" så finns än mer information (med bilder).

Jag har själv bott i Bergamo i flertalet år.
19 juni 2014 20:00
Jag har inte varie i Bergamo, men som 23-åring bodde jag ca 10 dagar 30meter från Como-sjön. Var också där som 10-åring några dagar. Som 23-åring hade jag inget där att göra, urtråkigt och litet. Kanske skulle uppskatta det mer nu men nä, har inget intresse alls av att åka tillbaka. Det är en liten isolerad håla, kanske därför en del kändisar har hus där :D Jag bodde där hos bekanta, och for in till Milano varje dag i jobb.
Av Johano
10 aug. 2015 17:34
Hej
Bara såg detta forum och tror och hoppas Du valde Comosjön, det är ju hjärtat i Lombardiet och där finns enormt många sevärdheter och enormt fin mat & dryck om Du inte valde Como Sjön ta det nästa gång men stanna mer en ett dygn