Cocoa Beach och Tampa

Av Pmp
9 feb. 2013 11:43
Visningar: 1095
Vi planerar att åka över jul och nyår med "barn" 18-23år. Är det någon som kan rekomendera något. Vad finns att göra? Vad "måste" man göra? Vad bör man "inte" göra?
9 feb. 2013 13:13
Hej!

Tampa? Varför? Jag var där i somras och det var inte mycket att se. Ingen av städerna där i mitten av Florida är någonting att lägga tid på, möjligen ett dags/kvällsbesök men inte flera dagar. Visst är Ybor lite speciellt, men dagtid var det dött. Om det inte är någon ni skall hälsa på eller har annat ärende där - tycker jag ni skall välja att lägga era dagar/hotellnätter någon annanstans :)

Angående Cocoa Beach på vintern - jag tror att det är bättre längre söderut, men det lämnar jag till andra som har koll på badtempen. I luften är det nog inte mer än några grader över 20C. Så det klart det är ju som svenska sommar och vattnet är säkert lite varmare än hemma :)
Av Daytona
9 feb. 2013 13:16
Hej, Cocoa Beach är ett jättemysigt ställe men- det finns inte så mycket att göra där. Ron Jons Shop och en strand- thats it! Jag vill nog likna Cocoa med en håla ;o)) En dag- jättekul, men inget ställe man stannar på en längre tid om man nu inte bara vill ligga på stranden eller surfa. Ska man besöka Kennedy Space Center så kan ju en natt i Cocoa vara smidigt. Jul och nyår är ju dessutom inte så värst varmt , som en svensk sommar ungefär men köldknäppar är inte ovanligt. Atlanten är inte så varm den tiden på året.

Daytona Beach- mera norrut, tycker ju vi är fantastiskt. Massor att göra när inte vädret tillåter så mycket sol och bad. Annars kan ju Orlando vara kul för alla åldrar. Shopping, parker, etc .

Vill ni ha mer värme så ska ni nog åka längre söderut i Florida.
9 feb. 2013 13:26
Citerat från daytona:
Hej, Cocoa Beach är ett jättemysigt ställe men- det finns inte så mycket att göra där. Ron Jons Shop och en strand- thats it! Jag vill nog likna Cocoa med en håla ;o))
Benägen att hålla med :)

Glöm inte att det finns stränder som är lika bra och till och med bättre än de som av någon anledning blivit kända.

Men nu kanske det är så att ni har särskilda anledningar att åka dit :) så jag hoppas att det finns folk som har tips som kommer göra er resa toppen!
9 feb. 2013 14:36
Håller med damerna!

De flesta städer är ganska trista, och t.o.m. döda, speciellt dagtid. Det finns ibland något litet område med nöjen, shopping och restauranger. För att slappa visst men annars är ett par dagar tillräckligt på de flesta av dessa orter.

Sant också om badtemperaturen, 16-17 grader på dessa orter. Medan det ner mot Miami och "the Keys" ligger på 21-23.

Man ska ju inte ha några måsten, men Busch Gardens är en bra park i Tampa, det finns också ett stort akvarium. Från Cocoa är det ganska nära till Kennedy Space Center.
9 feb. 2013 15:01
Jag igen,

Är det så att det är BG och Spacecentret som är era egentliga resmål, så överväg att hellre bo någon annanstans varifrån ni gör utflykt. Det är nära och enkelt att bila!

Med tanke på det florida skriver ovan så verkar vara ännu kallare än jag trodde i Atlanten på vintern :( Brrrr
Av Daytona
9 feb. 2013 20:03
Att bada i Atlanten den tiden på året kan liknas med ett dopp i Luleälven en varm dag i juli ;o))
Av Pmp
10 feb. 2013 11:26
Tack alla för svar! Känns som att vi ska planera något annat :o)
Av Mdivall
13 feb. 2013 09:46
Citerat från daytona:
Att bada i Atlanten den tiden på året kan liknas med ett dopp i Luleälven en varm dag i juli ;o))
Där håller jag inte med! OK, jag har inte varit på Cocoa, dock vill jag gärna dit. Men nere i Miami är vattnet skönt året runt. Har aldrig frusit och jag har varit där under flera vintrar.

Det kan ju vara skillnad på Cocoa och Miami, och även mellan personer. Men jag tycker inte det är skönt i Luleälv på sommaren, så där har vi nog samma uppfattning. ;-)
13 feb. 2013 10:15
Citerat från mdivall:
Citerat från daytona:
Att bada i Atlanten den tiden på året kan liknas med ett dopp i Luleälven en varm dag i juli ;o))
Där håller jag inte med! OK, jag har inte varit på Cocoa, dock vill jag gärna dit. Men nere i Miami är vattnet skönt året runt. Har aldrig frusit och jag har varit där under flera vintrar.
Jag tror Daytona menade uppåt floridakusten eftersom det var Cocoa som var på tapeten. Södra Florida har som du säger badtemp :)
Av Pmp
13 feb. 2013 11:07
TACKAR FÖR ALLA INLÄGG. Tror vi lägger ner Cocoa och Tampa. Har möjlighet att bo billigt med en del andra som ska dit, men det måste ju finnas ngt att uppleva åsså vill man ju ha lite värme.....
13 feb. 2013 11:30
Stäng tråden här längst ner så slipper du få fler inlägg på resmål du nu har skippat :)