Checka in/norwegian

Av Deni_d1
28 feb. 2015 22:38
Visningar: 1820
Hej,

Vi är 2 killar som åker till NYC på onsdag. Vi har bokad lowfare utan att ha reserverad några platser. Eftersom jag måste checka in manuellt (i terminalen), hur stor är sannolikheten att man får 2 stolar brevid varandra tror ni? Några erfarneheter med det?
28 feb. 2015 22:40
De försöker sätta alla i sällskapet tillsammans. Varför rean ni inte checka in på nätet då?
Av Deni_d1
28 feb. 2015 23:25
För att jag läste att online check in är inte aktuell för resor till USA, alternativt gör man det på maskinerna på terminalen eller manuellt :(
28 feb. 2015 23:30
Citerat från Deni_d1:
För att jag läste att online check in är inte aktuell för resor till USA, alternativt gör man det på maskinerna på terminalen eller manuellt :(
Okej, såg det nu på deras hemsida, för att säkerställa att ni får sitta brevis varandra, så var tidigt på flygplatsen och fråga så ni får sitta brevid om ni inte automatiskt får det
1 mars 2015 16:01
Ville bara tydliggöra att maskinen automatiskt sätter passagerare som reser ihop tillsammans. Det är bara om det inte finns platser tillsammans som den inte gör det. Och då kan personalen i check-in heller inte göra något åt det utan att flytta på andra passagerare, vilket man inte gör där. Detta kan endast ske på gaten då man har kontakt med de passagerare som flyttats. Ev. är det passagerare som bokat plats och inte dykt upp, då blir det ju lediga platser man kan få.