Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2006-03-24 13:43

Charter medelhavet

Jag och två polare har tänkt åka encharter till medelhavet i början av juni. Jag tänkte höra med er experter om ni hade några tips på länder/grekiska öar som är schyssta. Jag var på kreta för ett antal år sedan, men annars har jag inte varit mkt kring medelhavet, så det skulle vara bra med lite tips.
2006-03-24 13:53
Halloj
Vad är viktigast?
Sol, bad, festa, kultur/historia,dykning???
2006-03-24 13:54
Det beror lite på vad ni är ute efter. Fest, kultur eller sol&bad..kanske allt? Det finns ju en hel del Grekiska party öar som du säkert känner till tex Kos och Ios men är mer för tonåringar tycker jag. Vi båtluffade runt till flera öar och fick då med kultur, fest och sol&bad. Utgick ifrån Pireus utanför Aten. Paros, Naxos, Santorini är fina öar med mkt turister och en del att titta på.
Annars skulle jag rekommendera Kroatien. Att tex hyra bil i Split och åka ner till Dubrovnik och sedan ta sig ut på öarna. Mycket att se på fastlandet, härliga bad.
Om du kan precisera mer vad ni är ute efter kan jag kanske tipsa mer...
2006-03-25 10:30
Jaha, man ska säga vad man vill hua ut av semestern också!? =)

Såklart vill vi ha allt! Det vore ju synd att välja bort ngt av Fest, kultur eller sol&bad. Orosmolnet är att en i sällskapet aldrig varit utanför norden, och det skulle vara kul (för hennes pojkvän som också ska med) att få visa henne hur fint och annorlunda det kan vara runt medelhavet.

Jag kom på att jag har luffat lite också i grekland. Mitt minne är inte vad man önskar att det skulle vara! =) Jag har varit på Naxos, Ios och Santorini
Visningar: 952  |  Dela med andra:    
2 svar
Akbük / Altinkum / Didim
1 år sedan av Peter_k
... . Åkte till Didim området vid egeiska havet (nära Kos) och fann paradiset i Akbük. ... . Som sagt, har aldrig varit i de andra charter orterna i Turkiet, så kan inte jämföra riktigt men jag är såååå nöjd.2
2 svar
Tips på vad man inte får missa och ...
12 veckor sedan av Soffi80
... aldrig åkt så här förut utan vi har åkt charter. Jag är ju lite rädd att det blir som ... tiden. Jag vill ju kunna ha dagar vid havet och poolen med bara lugn och ro. Inte bara resa runt. Vi skulle vilja vara på nått ställe där ... 2
1 svar
Värme i september
19 veckor sedan av Karind
Hej! Min man och jag tänker resa på charter för första gången i höst. Tidigare har ... om att äta god mat, shoppa, ligga vid havet o s v. 1
4 svar
Utflykt till Jersusalem och Betleh ...
19 veckor sedan av Babilla
Hej! Någon som testat Apollos tvådagarsutflykt till Jersualem och Betlehem från charterorterna i Jordanien? Vi åker till Aqaba om två ... kvar på veckan om man vill hinna döda havet och Petra också :) Priset är 320 USD per perso ... 4
4 svar
Teneriffa. var ska man bo
1 år sedan av Rositsa
Hej, vi ska åka till Teneriffa i slutet på juli, ej charter, och jag är osäker vilken del av ... vill ha ett fint hotell med utsikt mot havet, stort utbud av restauranger och nära strandpromenaden då vi älskar att gå. Har för mig att ... 4
Relaterade sökningar

medelhavet charter

,

festa medelhavet

Erbjudanden

Charterkampanjer

VECKANS KLIPP med Apollo

Apollo

VECKANS KLIPP med Apollo
Varje vecka erbjuder vi dig ett kraftigt rabatterat pris på ett eller några utvalda favorithotell! Antal platser är begränsade och klippet gäller endast den vecka vi presenterar det på apollo.se. Så skynda, tänk på att uppdatering sker varje vecka!

Apollo

Charterkampanjer

Sommaren allra bästa All Inclusive-resor 2012

Fritidsresor

Sommaren allra bästa All Inclusive-resor 2012
Vill du hålla koll på semesterkassan och slippa oroa dig över hungriga familjemedlemmar på resan? Vi har listat våra tio populäraste All Inclusive-hotell där även allt från picknickkorgar till roliga aktiviteter ingår i priset. Klicka och se!

Fritidsresor

Charterkampanjer

Dagens resedeal - Solresor

Solresor

Dagens resedeal - Solresor
Fynda riktigt bra sista minuten! Kanske hittar du just ditt favorithotell till rabatterat pris? Nya förmånliga erbjudanden hela veckan, klicka för att se listan!

Solresor

Charterkampanjer

Västra Medelhavet: Fly & Cruise fr 7.500:-

Cruise Market

Västra Medelhavet: Fly & Cruise fr 7.500:-
Vakna upp på ett nytt resmål varje dag: Barcelona - Palma de Mallorca - Malta - Sicilien - Neapel - Savona ----- Pris Ma/Novj: från 7.500:- Juni/sep/okt: från 7.800:- Juli/aug: från 9.300:- Flyg från Stockholm, Köpenhamn eller Göteborg ingår.

Cruise Market

Charterkampanjer

Våra tio populäraste hotell med strandläge

Fritidsresor

Våra tio populäraste hotell med strandläge
Sommarlov med strandtomt! Vill du och familjen varva poolbad med strandliv i sommar? Hos oss kan du välja mellan 266 hotel där du bor extra nära stranden. Klicka och se lista på våra tio populäraste hotell, alla med riktigt skönt strandläge.

Fritidsresor

Charterkampanjer

Grekiska pärlor - noga utvalt av Apollo

Apollo

Grekiska pärlor - noga utvalt av Apollo
Vi har samlat de absolut bästa delarna av det som vi kallar för genuina Grekland. Små, pittoreska resmål med charm där du kommer det vanliga grekiska livet lite närmare. Klicka för att se resmålen där du upplever de verkliga Grekland!

Apollo

Charterkampanjer

Medelhavskryssning: Hela familjen fr: 7.802:-

Cruise Market

Medelhavskryssning: Hela familjen fr: 7.802:-
Gäller för 2 vuxna + 2 barn under 18 år. I priset ingår kryssning i 7 dygn inkl helpension, underhållning och skatter. Välj mellan en kryssning i västra eller östra medelhavet. Balkonghytt fr 11001:-/familj. Begränsat antal platser.Boka nu

Cruise Market

Charterkampanjer

Kroatien- Makarska Rivieran från Luleå 9/6.

Scandjet

Kroatien- Makarska Rivieran från Luleå 9/6.
Specialpriser på charter från 4999:-. Beläget intill havet och den ändlösa stranden i Makarska finner du hotell Dalmacija med sin moderna arkitektur och ostörda placering. Du har en fantastisk utsikt över de dalmatiska öarna och sagolika solnedgångar

Scandjet

Charterkampanjer

Thailand - direktflyg från 5.995:-:-

Fritidsresor

Thailand - direktflyg från 5.995:-:-
Vi ger dig nyckeln till hela Thailand – från välkända resmål till små öar och stränder där få satt sina fotavtryck. Boka paketresor med sköna hotell eller bara flygresan, läs mer!

Fritidsresor

Charterkampanjer

Lyxkryssning med Apollo - resa tillsammans

Apollo

Lyxkryssning med Apollo - resa tillsammans
Njut av det bekväma livet på en stor båt! Apollos kryssningsvärld har mycket att erbjuda. Besök spännande städer och kulturskatter, unna dig en oförglömlig upplevelse. Glöm alla bilköer och jakt på hotellrum, här får du många destinationer på en gång

Apollo

Charterkampanjer

Upplev Kroatien, charter från Göteborg.

Scandjet

Upplev Kroatien, charter från Göteborg.
Nära, bekvämt men ändå annorlunda! Ön Krk har kallats den gyllene ön sedan romarna kom ditt på 300 talet och ön är känd för stränderna, luften, vinet och maten. Krk har något för alla!

Scandjet

Charterkampanjer

Charter 16/6 Kroatien. Hotell 4* fr. 4899:-:

Scandjet

Charter 16/6 Kroatien. Hotell 4* fr. 4899:-:
Avresa från Göteborg eller Stockholm. Hotell In 4* ligger centralt till i Biograd med endast några meter till Marinan. Här välkomnas alla gäster av serviceinriktad personal som gör allt för att kunden skall trivas.

Scandjet