Central Amerika backpacking sep,okt, nov

20 aug. 2015 16:55
Visningar: 48
Tänkte dra till Central Amerika om någon vecka och backpacka runt i september till slutet av november. Tänkte börja i Costa Rica och sedan ta mig runt i de olika länderna runt om kring. Om någon är sugen på att hänga med eller om någon ska dit så är det bara att höra av sig! Jag gillar äventyr, vill se mer av kulturen,dyka, fiska, ligga på stranden med en bärs, festa osv. Är öppen för alla förslag! :)
Av Limpis
23 aug. 2015 00:19
Tjena!
Går allt enligt mina planer kommer jag också sticka till Centralamerika upp emot en månad i höst. Va i costa rica förra året och älskade det, och nu vill jag se resten! Kommer åka själv denna gång och är lite skraj så funderar på att hoppa på en tur kilroy har på 17 dagar som går genom Guatemala, Nicaragua och slutar i costa rica. Du har tänkt åka dit du känner för och ta det som de kommer bara? Skulle va kul det också men på den korta tid jag har vill jag ändå hinna se så mycket som möjligt! Kanske tar en vecka eller två extra efter turen slutar och reser runt lite i costa rica, eller kanske ner till Panama, är det något du funderat på?:)
23 aug. 2015 11:00
Vad kul att du varit i Central America förut och att du vill åka dit igen! Min tanke var att jag ska börja i Costa Rica, ner till Panama och sen ta mig uppåt i de olika länderna. Har ingen bestämd plan riktigt utan jag tar det lite som det kommer. Skulle ha varit jätte kul att resa runt lite med dig, du har ju varit där förut så du har ju lite koll på hur det funkar i den delen av världen;)
Av Limpis
23 aug. 2015 16:42
Tyckte verkligen om den delen av världen och fastnade för det fast jag bara stannade till endast två veckor. Men nu vill jag tillbaka och uppleva lite mer! Så kul att du väljer att åka dit ist för Asien som man kan tro ha lite lika levnads standard eller hur man ska säga (Centralamerika är obeskrivligt mycket bättre, om man får säga så). Jag kommer iaf åka dit i oktober som planen ser ut! Hakar jag på den där turen är jag bunden till den i 17 dagar men funderar som sagt på att resa runt ett par veckor själv innan eller efter den, och då vore det ju helt perfekt om man hade nån och resa med! Du verkar som en cool kille och skulle gärna mötas upp någonstans och resa runt lite tillsammans:)
24 aug. 2015 15:52
Ja jag tänkte ju på Asien först men det känns ju som alla åker dit, så jag pratade med en kompis som hade varit i Centralamerika och han rekommenderade det starkt! Ja jag hade ju tänkt dra nån gång i september nu, men man kan ju mötas upp efter att du varit på turen om du du blir kvar i nån vecka. Jag har ju tänkt att vara kvar till slutet av november så vi kan ju höras när du kommer ner dit och planera ihop nå skoj! :)
Av Idaaug
24 aug. 2015 18:06
Hej! Jag och min syster tänkte dra till Centralamerika runt den 15 september tills slutet av november. Har egentligen inte planerat något alls men din plan låter ungefär lika oklar som våran. Är inte så några vart vi reser tar det mer som det kommer och vill bara upptäcka lite nya platser! Gillar också allt från att bestiga berg till att festa :) vi kanske kan börja resan tillsammans? Sen får man se vart man hamnar :)
24 aug. 2015 20:12
Hej! Vad kul att ni också vill åka till Centralamerika! Det hade varit jätte kul att börja resan med någon, sen får se vart man hamnar som du skrev:) Ja jag känner också att jag vill ut och se nya platser och träffa nytt folk och inte bara vara hemma å jobba. Som sagt är min plan rätt oklar, men boka ett flyg dit och hem och boende första natten är väll viktigast, sen känner jag att man planerar resten under resans gång:)
Av Limpis
24 aug. 2015 20:59
Bra tipsat av din kompis! Möts hörna upp och hittar på nå skoj, allt blir ju roligare om man har nån och hänga med:) kan ju höras mer när jag vet hur det blir för mig! Men ska vi ta det på fb eller nåt? Känns lite lättare och ta kontakt där:)
24 aug. 2015 21:06
Det låter bra det Limpis! Sök på Emil Örjes på Facebook så hittar du mig! :)
Av Jess93
27 aug. 2015 22:51
Tjaa! Jag och en vän kommer också befinna oss i Centralamerika i okt-november. Planen är att efter ngn vecka i Kalifornien dra oss ner till Cancun sen vidare ner till Panama. Kul om man skulle mötas upp någonstans! Vi har dock varit lite oroliga med att det är orkan och regn säsong under den perioden.. Hur har ni tänkt inför det? :)
29 aug. 2015 23:32
Hej! Jag ska åka i mitten av oktober och resa samt volontärjobba under tre månader. Börjar förmodligen i Costa Rica elr Nicaragua, men är öppen för att resa runt lite hursom, iaf om jag har resesällskap. Om det är så att ni är i Nicaragua elr Costa Rica under oktober elr november så håller jag gärna kontakten och mötas upp elr så om det passar någon av er. Vill så gärna surfa i Costa Rica! Har varit i Australien i ett år nu och ska tillbaka i vinter, men vill gärna hinna med några länder i central och sydamerika först!
31 aug. 2015 03:56
Jag tänkte dra iväg till central Amerika någon gång i September och börja i Nicaragua eller Costa Rica för att sedan röra sig vidare vart man känner efter det. Hade som sagt varit kul att börja resan med någon så kan man ju se hur man reser vidare efter det. :)
1 sep. 2015 12:34
är det någon av er som ska upp till mexico också? har planer på att åka dit runt 24 sep - 15 oktober :)
15 okt. 2015 21:00
Hej alla!
Eftersom det verkar som ni alla vill vara i Centralamerika under hösten och kombinera lite av varje med surf, äventyr, volontärarbete och rundresor vill jag tipsa om ett resmål som har allt som många annars hoppar över, El Salvador. Jag bor här och det är ett fantastiskt land med helt underbara människor.
Nu i november har vi en 2- veckors gruppresa som kombinerar volontärarbete med turism och det ingår en del surfning. Det är bara några dagar kvar för att anmäla sig men det kan vara ett bra sätt att få lite av varje under två veckor och sedan går det lätt att resan vidare till de andra länderna i Centralmaerika med shuttles.
Det är många som är lite oroliga för att resa till El Salvador på grund av att det mest är dåliga nyheter från landet som når Sverige men jag kan verkligen rekommendera detta land. Inte så turistigt som många andra, billigare än Costa Rica och Panama. Men om man känner lite oro så kan denna resa vara ett perfekt sätt att resa lite mer organiserat i El Salvador. Jag kommer att vara med på delar av resan och hjälpa till med översättning och koordinera. Det finns även möjlighet att läsa spanska i El Salvador på en fantastisk strand som har bland Centralamerikas eller kanske världens bästa vågsurf!! Vi har också andra volontärprojekt i El Salvador.

http://www.amzungo.com/rundresa-14-dagars-aventyr-volontararbete-med-guide/

Hör av er till mig om ni är intresserade eller har mer frågor!

Varma hälsningar
Anna Ekdahl