Carneval i Rio de janeiro

Av Helwag
27 juli 2012 16:25
Visningar: 1245
Hej

skulle behöva lite tips om boende och ev biljetter till carnevalen i Rio 2013?
Vart är de säkert och vad ska man inte missa på detta evenemang?

Mvh Helene
Av Theelf
13 aug. 2012 11:59
Hej Helene,

Karnevalen är ett spektakel som måste vara en av världens galnaste fester. Självklart skall man försöka ta sig till Sambódromon och titta på det professionella karnevalståget någon av kvällarna. Men själv tycker jag att det roligaste är att delta i någon av "karnevalerna i karnevalen". Det kan vara ett kvarter som har fest på sin gata eller liknande. Karnevalen är överallt! Skall även tillägga att karnevalen är en högtid som firas i hela Brasilien i en veckas tid. Planerar man att uppleva karnevalen EN gång så är Rio det uppenbara valet. Men det finns många andra ställen i Brasilien som är fantastiska att tillbringa karnevalen på. Salvador, Olinda och Ouro Preto är bra exempel på detta.

Boende under karnevalen sälj ofta i paket om flera dagar. Needless to say - dessa datum är mycket eftertraktade och priserna skjuter ordentligt i höjden. Om jag var du skulle jag kontakta Björn eller Ìcaro på Brasilienexperten. Björn följer själv med som guide på karnevalsresan och har varit med om många karnevaler. Han och Ìcaro väldigt serviceminded och bra att ha att göra med. OBS - jag har inga kommersiella intressen av att tipsa dig om Brasilienexperten.

Hälsar,

TheE.
Av Helwag
21 aug. 2012 21:26
Okej, tack för svar :) ska kontakta dem o se hur de ser ut med platser. När jag kika runt på boenden så hade de ökat med ca 150% i pris jämnfört med andra datum samma månad så de säger en del att de lär vara en ordentlig folkfest :)
27 okt. 2012 02:59
halloj Helene! tänkte du resa själv?
Av Bibby
20 nov. 2012 23:06
Hoppas ni såg "Scam City" på Natgeo, mycket intressant.
Av Villa18
25 nov. 2013 18:24
Hej!

Vi ska till carnevalen i rio i februari och är tyvärr bara där den första carnevaldagen ( fredagen) någon som varit på Sambodromo på fredagen?

Vi är lite oroliga för att det inte ska vara så bra då, (vad vi har hört). Så nu sitter vi och funderar på om vi ska boka om flygen hem och stanna nån dag till.

Tacksam för tips.