Cancun inkl Tulum

Av Rawkus
4 juli 2012 21:15
Visningar: 9346
Nu är resan redan bokad och vi drar dit i vinter. Jag har läst väldigt mycket härinne om angående olika platser i Mexico som folk rekommenderar, men gick lite emot strömmen och valde istället Cancun före Playa del Carmen.
Ni kommer säkert undra varför och då ska jag ge er ett svar:

Jag har kollat otroligt mycket på yotube inkl bilder och har kommit fram till att Cancun är strået vassare med alla dessa underbara vågor och stränder. Här har vi svaret på Miami, men klart mycket vackrare enligt mitt tycke, med alla dessa enorma och härlga byggnader samtidigt som du på köpet blir erbjuden vackra stränder som ej går av för hackor.

Cancuns lyxhotel The royal in cancunl tyckte jag plockade Playa Carmens och det var också en utav anledningarna till att jag och min tjej valde detta.
Sedan har man också nära till Isla majures och Holbox som är värda öar att besöka över dagen.

Tulum blir det sista stoppet och där har vi Mexicos vackraste stränder och besöka El Paraiso är bara ett måste för strandälskare.

Sist men inte minst, tycker att det känns som att Cancun har fått oerhört mycket kritik, men klart är man en person som gillar lyx och vill prova på det med en privatstrand, så behöver väll inte det valet trots allt vara allt för dumt? Lovar att återkomma då jag har vart där. Enligt dem på tripadvisor, så ska detta vara ett riktigt fynd!
5 juli 2012 12:32
Har varit i mexico flera gånger och däribland både cancun och playa del carmen. båda ställerna är underbara på sitt sätt. Beor helt på vad man är ute efter som sagt! Glöm inte bort att besöka downtown Cancun skön kontrast mot strandremsan:) Ni kommer få det underbart trevlig resa!
Av Rawkus
5 juli 2012 17:01
Tackar så hemskt mycket och tack för tipset :-)
15 aug. 2012 15:13
Snälla gör såhär!:
Ta buss till både playa del carmen och tulum, ADO heter bussarna & är väldigt billiga! Det funkar att åka över Dagen bara: Gör det!!.
Vi var ute på lite upptäcksfärd och simmade i cenotes och reste runt. med buss då så det var inte långa turer. buss från Cancun till playa tar ca 1 timma och kostar runt 50:-/p. resa från cancun till Tulum är ca 2 timmar. Super smidigt! boka på plats och häng med första bästa buss! Missa inte stränderna i Tulum! underbar vit och härlig strand! Och gå även in och kolla på ruinerna i Tulum! :) Synen är värt lite resande! :)

Trevlig resa!
/Frida
Av Rawkus
15 aug. 2012 19:24
1 vecka i Tulum sedan sista veckan i Cancun blev det till slut:-) Att få chansen att känna på riktig lyx och få bo precis vid stranden. Längtar redan nu :))
Av Rawkus
15 aug. 2012 19:28
Tack för tipset oavsett :)
16 aug. 2012 13:46
Det kommer bli toppen! Usch va avundsjuk jag blir!^^
Du kommer inte ångra dig kan jag lova, trevlig resa!

/Frida
Av Rawkus
16 aug. 2012 18:59
Enfriida

Tackar så hemskt mycket. Du får åka dit du med. Bara att spara pengar på engång! :)
17 aug. 2012 08:12
Jag var där förra året och nästa år får det bli nåt annat ställe :) Men mexico sitter kvar på näthinnan! fantastiskt fint! Ja det tar sin lilla tid att spara, speciellt om man pluggar^^ men det är det värt ;)
:D
Av Towris
22 aug. 2013 09:12
Hej
Åker till cancun i feb och ska bo i The royal in cancun all ink var det bra? Nåt man ska tänka på? första gången till mexico för oss =)
Av Rawkus
25 aug. 2013 22:20
The Royal in Cancun var riktigt grymt och inget ni kommer att ångra :)
Att tänka på? Ge städerskorna lite dricks och ibland vid baren annars räcker det långt att
bara vara sig själv hehe. Om man ska boka bord i de lite mer fina exklusiva restaurangerna så kan det alltid vara bra att säga till någon dag innan i receptionen ifall det skulle råka vara fullbokat. Samma där ge de lite dricks efteråt.

Ni kommer att få det kanon och bli väl bemötta. Mvh
Av Towris
26 aug. 2013 08:57
tack för informationen =)
24 okt. 2013 07:54
Månne jag kan få svar på min fråga fast den här svaret är gjort för länge sedan? Jag undrar det här med att boka buss ADO? Måste man det eller är det bara att bussen dit man vill?
Vet du Enfriida eller någon annan vänlig själ?
Citerat från Enfriida:
Snälla gör såhär!:
Ta buss till både playa del carmen och tulum, ADO heter bussarna & är väldigt billiga! Det funkar att åka över Dagen bara: Gör det!!.
Vi var ute på lite upptäcksfärd och simmade i cenotes och reste runt. med buss då så det var inte långa turer. buss från Cancun till playa tar ca 1 timma och kostar runt 50:-/p. resa från cancun till Tulum är ca 2 timmar. Super smidigt! boka på plats och häng med första bästa buss! Missa inte stränderna i Tulum! underbar vit och härlig strand! Och gå även in och kolla på ruinerna i Tulum! :) Synen är värt lite resande! :)

Trevlig resa!
/Frida