Bytestid Miami International

Av Mao66
27 okt. 2013 08:05
Visningar: 272
Hittat resa från JFK NY till Curacao med byte i Miami där bytestiden är 55 min. Flygbolag AA hela vägen. På hemvägen från Curacao kommer vi att ha 2 timmars bytestid i Miami för flight vidare till London. AA hela vägen även på denna delsträcka. Någon som vet om ovan bytestider funkar?
27 okt. 2013 10:09
Citerat från Mao66:
Hittat resa från JFK NY till Curacao med byte i Miami där bytestiden är 55 min. Flygbolag AA hela vägen. På hemvägen från Curacao kommer vi att ha 2 timmars bytestid i Miami för flight vidare till London. AA hela vägen även på denna delsträcka. Någon som vet om ovan bytestider funkar?
55 min. kan vara för lite, vi stod 1:20 bara i kö till gränskontrollen, först ska man ta sig från planet sen ta ta sig till nästa flyg förmodligen genom en säkerhetskontroll. Även om AA ordnar ny flight så hade jag personligen nog inte chansat.
Av Mao66
27 okt. 2013 11:15
Tack för svar! Är det alltså någon form av gränskontroll fastän vi kommer med inrikes från NY?
27 okt. 2013 13:08
Citerat från Mao66:
Tack för svar! Är det alltså någon form av gränskontroll fastän vi kommer med inrikes från NY?
Hej igen!
Ursäkta, missade att ni startar resan på JFK!

Självklart har ni ju gränskontrollen redan när ni kommer till USA från början och då bör ni hinna om det inte är något som kör ihop sig :-)
Av Mao66
27 okt. 2013 17:08
Vi chansar på att flyget inte är försenat :) Är det samma terminal för AAs inrikesflighter som flygen till Karibien? Har förstått att det har byggts om en del på MIA sen jag var där sist..
28 okt. 2013 10:06
I LA och New York (båda flygplatserna) har American Airlines en egen terminal och det är då samma för inrikes och utrikes så det kan vara samma i Miami.