Byte av flyg

17 juni 2014 08:43
Visningar: 344
Hej
Jag undrar om det är någon som vet om man ska byta flyg i frankfurt om det räcker med 1timme och 25 min till nästa plan. Ska vidare till asien .

Tackar på förhand
Jakobsson
Av Hille2
17 juni 2014 10:42
Om ditt flyg är i tid så bör du hinna, även om tiden är knappt tilltagen.
Har du bokat en sammanhängande biljett så är det inga problem, då får ju flygbolaget fixa det om du inte hinner. Har du däremot två separat bokade biljetter så kan det bli problem om du missar flyget i Frankfurt.
Av Marilcj
17 juni 2014 16:03
Vi har tidigare år ofta åkt via Tyskland till Asien, olika bolag på de olika sträckorna vilket ibland medfört att vi bara fått bagage incheckat hela vägen men själva fått checka in även i Tyskland, vi har dock alltid sett till att bokat allt på en gång och aldrig haft problem, 45 min e de minsta vi haft redan vid bokningstillfället men de funka, en gång var planet fr BKK 1 tim försenat men då stod en värdinna i Frankfurt o lotsade oss rätt till de väntande planet.
17 juni 2014 18:35
Hej

Jag tackar så mycket för svaren, då kan man vara lugn att man hinner med till nästa flight. Det är är en biljett som är bokad hela vägen,från göteborg till vietnam.

MVH
Jakobsson
27 maj 2015 19:16
Hej

Håller på att planera nästa års semester i feb-mars. Har varit i asien i många år är nu intresserad
att åka till Kuba. Hittar inte så mycket information när det gäller priser på restauranger. Är det dyrt att leva
i kuba, hur är hotelpriser vill inte bo med allinclusive. Ska man hellre på på casa particulares eller vad det heter.
vad rekomenderas av er som varit där. Vi är mest intresserade av sol o bad .Vi vill ju naturligtvis
ha några dagar i Havanna, kan någon rekommendera vad vi ska göra/se.

Med vänlig Hälsningar
Jakobsson
27 maj 2015 19:21
Oj hamnade visst under fel rubrik
hoppas att få svar ändå