Citerat från elcanario93:
Jag har besökt Buenos Aires 2 gånger 2 månader de senaste åren och aldrig upplevevt något negativt eller farligt. Varken dag eller natt! En drömstad i mina ögon och ett måste om man gillar latinska länder och dess innevånare. Visst har staden lite skavanker, men vem har inte det. Den som skrivit det negativa 11-dagarsreferatet ovan tycks ha en negativ inställning till mycket här på Reseguiden, så ta inte dessa ord så allvarligt. Blir man fö rånad, så går man väl omkring och bär på fel grejer och det är naivt tycker jag.//arne.
Efter ett sån´t uttalande har man i alla fall en mycket negativ inställning till elcanario93. Du är tydligen väldigt självgod och bryr dig inte om andras säkerhet för fem öre. Efter detta vet man ju vems ord man inte ska ta på allvar, ganska tragiskt när personer som "älskar" ett resmål inte kan se att det finns väldigt negativa saker just där eller att vissa andra kanske inte alls tycker som de själva.
Du går förmodligen inte omkring alls eftersom Du är så fruktansvärt trångsynt. Vem är det som är naiv om inte den som säjer "det har inte hänt mig så det kan inte hända någon annan".
Läste en tråd om Brasilien där precis samma fenomen visade sig. Alla varningar och alla som råkat ut för brott är naturligtvis bara påhitt.
Jag har berättat vad som hände oss och inget annat, att säja att det inte är sant är förbannat oförskämt! Så bäste herr arne behåll dina förutfattade meningar om andra för dig själv!
Att Du dessutom blockerar en medlem Du inte haft någon kontakt med direkt Du gjort ett påhopp här visar vilken feg stackare Du är, har sett att Du gjort precis samma sak mot andra tidigare vilket bara gör saken värre.
Du har varit medlem i drygt två månader och är redan en sanningsägare som dömmer ut andra medlemmar utan att ha en susning om vad saker handlar om, dina egna bidrag är verkligen begränsade, spydiga oförskämdheter, lite länkar och hänvisning till google. Du borde skämmas så gammal Du är, att dessutom se att Du bor i en av mina absoluta favoritstäder svider i hjärtat.
Uppenbarligen har Du själv fotograferat på de platser vi blivit rånade på, så Du är nog tillräckligt oförsiktig för att råka illa ut förr eller senare. Skyll då inte på alla de som sagt att Buenos Aires är så säkert utan på din egen dumhet.