Budgethotell Phuket

Av Jed
29 okt. 2014 14:34
Visningar: 398
En kompis på plats sa att Little Mermaid i Karon har stängts ner? det var nog sista budgethotellet så nära stranden som fanns i centrala Karon. Det kanske är nån som vet om dom öppnar igen ?
31 okt. 2014 19:41
Little Mermaid fd Crystal beach har fått ny ägare och är under upprustning & heter numera " On Hotel " vet ej när de kommer att öppna . Ska ner nu i December , så då ska jag checka hur det ligger till . Vi kommer att bo på ett guesthouse , som heter Allstar Guesthouse . ( Fd svea ) Som också är prisvärt & har ett bra läge . Ligger mitt imot Centaras stora hotell i Karon .
Av Jed
1 nov. 2014 13:46
Allstar verkar prisvärt, jag misstänker att Little Mermaid kommer bli dyrt efter renoveringen. Själv åker jag ner först i slutet av Februari i år.
24 dec. 2014 21:40
Lite kött på benen ang " On Hotel " fd Little mermaid Karon Bech . Nyligen hemkommen ifrån Karon så kan jag informera om att On Hotel är öppet . De kostar 3200:- Bht / pr natt & restaurangen serverar frukostbuffe modell light för det fasila priset 250:- bht / pr person . Ja de e ju knappast billigt längre . Men Allstar guesthouse kan jag rekommendera , en litet centralt smultronställe . Deluxrummet har balkong & vetter mot grönområdet . Tummen upp , jättebra . Taxi ifrån flygplatsen till Karon ( Patak road ) Centara kostade för 2 personer 850 : -bht med taxameter kl 5.30 på morgonen . Lite solstolsinfo när vi va där 6/12-20/12 (2014) så hade inga solstolar kommit . Det pratades om att de skulle komma inom kort . Vi hade med 2 uppblåsbara intexmadrasser 99x191x22 från sverige , som jag handlat på nätet +en fotpump . Dessa + ett parasoll som vi köpte på plats , va guld värt . Vi fick många trånande blickar & bud för att sälja dem .Pratade med en av restaurangägarna & fick lämna madrasserna där varje dag när vi gick hem ifrån stranden . Vi satte ihop dem med 2 smala spännband , så va de lätta att bära . Sålde dem på plats sen , så slapp vi släpa hem dem .
Av Jed
25 dec. 2014 18:23
Tack för informationen, dom summorna du nämner skulle jag på min höjd tänka mig att betala ute på Phi Phi , jag misstänkte att det skulle bli dyrt och rätt fick jag.

Jag ska fundera på Allstar! har ju lite tid på mig att bestämma.