Budget långtidsresa i Asien

5 juli 2016 01:53
Visningar: 679
Hejsan! Jag och min tjej ska på en långtidssemester till Asien. De länder vi hade tänkt åka till är Laos, Thailand, Vietnam och Kambodja. Det jag undrar är då, hur stor budget behöver man ha per vecka/månad? Vi sparar pengar ihop och kommer dela på allting där nere, så hur mycket pengar behöver vi tillsammans varje månad på ett ungefär. Vi behöver inte leva fint på något sätt, bo på hostel är inga problem sålänge de inte är i sovsal med andra. Vi hade främst tänkt resa med hjälp av buss och tåg mellan och i länderna. Förutom vårt flyg mellan Köpenhamn och Bangkok, som redan är bokat och behöver inte räknas in i budgeten. Uppskattar verkligen svar!

Tack på förhand!

/Daniel
Av Elias14
5 juli 2016 15:40
Hej!

Allt beror ju på hur ni tänkt göra med utflykter, middagar och nöjen. Är man "sparsam" med sådant kan ni räkna på 10k var i månaden så lever ni rätt bra.

Erfarenhet spelar också in, första månaden kommer säkerligen kosta 15-20k och sista 7-9k.
17 aug. 2016 12:34
kambodja, tänk på visa, kostar pengar och det krävs business visa om man är där mer en 30 dagar, går ej att uppgradera när man väl är inne i landet, turist visa är dessutom singel entry!!! kambodja kan man leva på 1000dollar i månaden men tempelpass med mera är ganska dyrt.

Med vänlig hälsning

Douglas
17 aug. 2016 14:30
Citerat från Hurley20:
kambodja, tänk på visa, kostar pengar och det krävs business visa om man är där mer en 30 dagar, går ej att uppgradera när man väl är inne i landet, turist visa är dessutom singel entry!!! kambodja kan man leva på 1000dollar i månaden men tempelpass med mera är ganska dyrt.

Med vänlig hälsning

Douglas
Hur fixar man visa? Kan man fixa det i förväg? Menar du 1000dollar per person eller totalt för båda? Tack för svar!

/Daniel
17 aug. 2016 15:41
1000dollar per person ca.. beroende på hur snålt man vill leva.. visa ordnar man på flygplatsen eller gränsövergången..
e-visa går att fixa på deras Kambodjas goverment hemsida, men bara turist visa = singel entry