Budget för resa till Las Vegas och miami?

Av Alexx
18 nov. 2015 13:39
Visningar: 314
Jag planerar en resa till usa och undrar vad en rimlig budget skulle vara? Jag hade tänkt mig vanligt flyg till Miami, stanna på hotell Viceroy 1april till 4april, sedan åka 1:a klass flyg till miami och stanna där 4/5april (beroende på när jag kommer fram) till 15april på hotell Belagio., Hade även tänkt spela ganska mycket poker. Så vad tror ni att hela resan skulle gå på?
Av Aekberg
18 nov. 2015 16:02
Ja, den frågan är omöjlig att svara på.
Jag brukar räkna $100 per dag för mat mm.
Men sedan kommer ju boende, flyg och din poker till.
Och skall du festa varje kväll så drar det iväg.
Sedan beror det ju på vad du äter, dricker och hittar på.
Frukost: $15
Lunch: $15
Middag: $30
$60 där och sedan $40 till lite annat.
Du kan också äta betydligt billigare tar du fast-food så är det snarare:
Frukost: $6
Lunch: $8
Middag: $10

Så din fråga går egentligen inte att svara på, allt beror på dig och dina vanor.
18 nov. 2015 19:51
Jag utgår ifrån att du vill bo i waterview suite i Miami och fountain view deluxe på Bellagio - så där går det ju $1500 + $3200

First class i USA med AA kanske $1500

Matkontot kanske $100/dag ibland inkl dryck ibland exkl. Möjligen 150. Det beror ju på hur viktigt det är med dyr mat.

Poker i LV - minst $100.000 i insats då eller?

Med "vanligt flyg" menar du ekonomiklass eller? Varför vanligt över Atlanten?
Av Alexx
18 nov. 2015 21:23
Citerat från Nisse2ears:
Jag utgår ifrån att du vill bo i waterview suite i Miami och fountain view deluxe på Bellagio - så där går det ju $1500 + $3200

First class i USA med AA kanske $1500

Matkontot kanske $100/dag ibland inkl dryck ibland exkl. Möjligen 150. Det beror ju på hur viktigt det är med dyr mat.

Poker i LV - minst $100.000 i insats då eller?

Med "vanligt flyg" menar du ekonomiklass eller? Varför vanligt över Atlanten?
Verkar inte finna 1:a klass från sverige till miami, momondo hitar iaf inga resultat och har kollat lite andra ställen också.
Av Birgere
18 nov. 2015 22:51
Citerat från Alexx:
Citerat från Nisse2ears:
Jag utgår ifrån att du vill bo i waterview suite i Miami och fountain view deluxe på Bellagio - så där går det ju $1500 + $3200

First class i USA med AA kanske $1500

Matkontot kanske $100/dag ibland inkl dryck ibland exkl. Möjligen 150. Det beror ju på hur viktigt det är med dyr mat.

Poker i LV - minst $100.000 i insats då eller?

Med "vanligt flyg" menar du ekonomiklass eller? Varför vanligt över Atlanten?
Verkar inte finna 1:a klass från sverige till miami, momondo hitar iaf inga resultat och har kollat lite andra ställen också.
Inte från Sverige men du behöver väl ju mellanlanda tex i London, Paris, Amsterdam, Frankfurt osv.. därifrån hittar du förstaklassbiljetter
Av Bibby
18 nov. 2015 23:02
Varför?

Första klass i USA är väl som bäst .... ehhh.... ja som biz i Europa på typ 80-talet, eller?

Lounger kan du köpa dig in i billigt idag, och planen till LAS är ju inte direkt moderna, så glöm det, satsa på lite bättre boende för de pengarna istället.
18 nov. 2015 23:49
Alexx, precis som birgere säger ang första klass - jag tror British flyger första klass över Atlanten. Men från London då så klart. Annars är SAS nya business cabinschysst och skulle säkert duga.

Sen är det som Bibby säger, first class i USA (iaf med AA) är som en sämre business. Mycket likt business inom Europa - d v s lite mer svängrum o mat o dryck ingår, men that's about it..
18 nov. 2015 23:58
Räcker det med minsta sviten på hotellen, eller presidential suite?
Av Alexx
19 nov. 2015 09:22
Citerat från Nisse2ears:
Räcker det med minsta sviten på hotellen, eller presidential suite?
Vet inte det än. Men det skiljer ju förmodligen bara max 10 000 mellan den billigaste och dyraste för dom dagarna så det är ju ingenting.
20 nov. 2015 10:51
Citerat från Alexx:
Jag planerar en resa till usa och undrar vad en rimlig budget skulle vara? Jag hade tänkt mig vanligt flyg till Miami, stanna på hotell Viceroy 1april till 4april, sedan åka 1:a klass flyg till miami och stanna där 4/5april (beroende på när jag kommer fram) till 15april på hotell Belagio., Hade även tänkt spela ganska mycket poker. Så vad tror ni att hela resan skulle gå på?
Ja som sagts är detta en omöjlig fråga att svara på.

Flyg, hotell, hyrbilar men även restaurangpriser och varor i affärer, utfärder, ja i princip allt hittar du ju priser på genom det förträffliga Internet. Att du sen ska spela kan ju göra att resan går med enormt mycket plus istället ;-) (den kan ju även ruinera dig som den gjort med otaliga Vegasbesökare). Har listat en del saker vi betalat för i USA om det kan vara till någon vägledning http://www.floridasidan.se/FlPriser.php .