Budget för 6 månader i skottland?

7 feb. 2016 21:59
Visningar: 372
Att åka runt i Skottland utan att behöva stressa igenom allt jag vill upptäcka på en vecka eller två har länge varit en dröm. Nu har jag börjat gå in på mer praktiska funderingar. Är det någon som har spenderat en längre tid i skottland och har en aning om vilken budget man kan behöva om man inte tänkt att arbeta under tiden?
Av Birgere
7 feb. 2016 23:12
Utan att veta hur du tänkt äta, bo och förflytta dig så kan du ju inte få något vettigt svar.
Att bo på käka på krogen, bo på hotell och ha hyrbil vs laga egen mat, hyra en bäddsoffa och åka buss är ju en milsvid skillnad.
7 feb. 2016 23:24
Så sant. Jag har som sagt inte kommit så långt i planerandet så jag tar gärna emot förslag och tips. I stora drag så vill jag i så fall bo billigt. Kanske lyxa till det någon gång ibland med ett finare hotell men annars så billigt som möjligt, mat lagas mycket själv men ska ändå finnas budget för att äta ute så man kan testa nytt. Jag har funderat på tåg då det låter relativt enkelt.
Av Birgere
7 feb. 2016 23:59
Eftersom mat o transporter kostar som i Sverige så blir det ju relativt sett ingen extra kostnad utan titta du på vad boende kostar tex genom airbnb, det kommer ju vara den avgörande skillnaden mot idag.
Hoppas du klarar av språket bara :-)
8 feb. 2016 11:35
Citerat från Tummelisa123:
Att åka runt i Skottland utan att behöva stressa igenom allt jag vill upptäcka på en vecka eller två har länge varit en dröm. Nu har jag börjat gå in på mer praktiska funderingar. Är det någon som har spenderat en längre tid i skottland och har en aning om vilken budget man kan behöva om man inte tänkt att arbeta under tiden?
Tänker du hyra bil så du kommer till alla småställen eller tanker du vara beroende av allmänna kommunikationer?

Billigast blir det oftast att basera dig på några få platser och få "långtidsrabatt" för ett antal veckor i sträck. Jag hade tänkt ut några sådana baser med bra kommunikationer/vägar till saker jag absolut ville se.
Av Stefu
9 feb. 2016 13:22
Priserna varierar också beroende på när du åker. När vi var där i Oktober var priserna för en veckas self catering lägenhet ca £450 när den under sommaren var £650. Oktober var annars en fin tid och du slipper midgets. Vi hade 1 timme regn under en vecka, men det lär ha varit ganska ovanligt :)