Broavgifterna San Francisco

Av Marulk
21 mars 2016 20:17
Visningar: 394
Det är ett tag sedan vi körde över ngn av broarna in mot SF, har bara lyckats passera ut ur staden under våra senaste resor. Har förstått att man nu helt slopat kontanthanteringen. Hittade sidan goldengate.org o läser där om 'one payment'.
Någon här med erfarenhet av förskott/efterskott betalning? Verkar ju ett bättre alternativ än låta fakturan passera via hyrbilsfirman 😏
Av Mipec
21 mars 2016 22:00
Hmm, vi åkte på en toll över Golden Gate i somras och om jag inte minns fel blev det såhär:

1. Vi åkte över bron
2. Jag gick in i efterhand och registrerade regnr på den hyrda husbilen och kreditkort (och angav för vilka dagar det skulle vara öppet.).
3. Inget blev draget på kortet....
4. Det kom en fysisk faktura hemskickad på 7,25 USD som jag betalade online med kontokortet

(Så troligen misslyckades dragningen på kontokortet eftersom jag aldrig kunde ange cvv-koden)
Av Marulk
22 mars 2016 06:34
Tack @Mipec, då vet vi hur det fungerar o jag antar att fakturan skickades direkt till dig isf via hyrbilsfirman
22 mars 2016 08:38
Vi åkte över GG i januari och noterade förstås tullstationen och att det inte gick att betala på plats. Frågade hyrbilsfirman (Alamo) när vi lämnade tillbaka bilen och fick besked att jag kunde betala där och då eller så skulle de dra det i efterhand. Prioriterade inte att ta det på plats så det drogs några dollar i efterhand från det kort som använts vid bilhyran. Antar att de lägger på någon avgift men för oss var det bara en passage så det var inte så betungande.
Av Mipec
22 mars 2016 10:50
Vår anvisning från CruiseAmerica (mao husbilar) var att absolut inte dra på oss några tolls som är obetalda annars blev det dryga extra avgifter. Så det varierar då antagligen. Kanske dom stora personbilsuthyrarna har bättre enkla rutiner kring detta.

Bäst är att kolla när man hämtar ut bilen.

.