Brådskande :) Bali, perenthian, fillipinerna?

24 feb. 2015 14:36
Visningar: 477
Hej!
Vi är tre tjejer som är ute efter sol, bad, underbara stränder och vackra vyer.
Vi kommer att resa nu på lördag..
Vår Plan var först att resa till perenthian, men ser ut att vara fortsatt regn där ännu.. :(
Så snälla, vad har ni för restips, men utgångspunkt kuala lumpur då jag befinner mig där just nu..
Thailand är inte vad vi helst vill till (isf koh lipe ifall ni har nå bra rekommendationer på boende osv)

Tack på förhand!
Emma
24 feb. 2015 16:34
Hej,

Du har helt rätt i att det regnar på Perhentian. De flesta hotellen håller stängt till slutet av mars - mitten av april, då de öppnar för säsongen. Tioman har öppet året runt och kanske vara ett alternativ? Här har du en ganska bra översikt om öarna: http://www.thinkingoftravel.com/the-islands-on-malaysias-east-coast-we-look-at-perhentian-redang-and-tioman-island/

Jag tror 3 tjejer har de bäst på Bali, även om det inte finns lika fina stränder där som på Malaysias östkust. Här kan ni parta på Seminyak, chilla i Sanur, ta massager och åka på forsränning i Ubud. Här finns nästan allt!

Tyvärr vet jag inte mycket om Fillipinerna förutom att det verkar vara grymt fina stränder.

Trevlig resa!
24 feb. 2015 16:40
Jag var på Tioman under regnperiod en gång. Det regnade och blåste HELA tiden och jag har aldrig spytt så mycket som på båten dit. Kan ni inte åka tidigare till Bali och åka till Giliöarna som är väldigt härliga? Annars Kanske Penang är ett alternativ, eller Pulau Weh vid Banda Aceh. Eller Borneo och kolla på orangutanger mm.
24 feb. 2015 16:48
Det finns inga rätt eller fel men personligen skulle jag inte välja Penang för en längre vistelse. Det är läckert i ett par dagar. I så fall ska man kombinera Penang med Langkawi för att få både mindre stad och bad.

Borneo är häftigt men krävs oftast lite framförhållning för att komma ut på sköldpaddsön om detta står på listan. Borneo Eco Tours är duktiga och kanske kan ge en bild av vad ni kan se: https://www.borneoecotours.com/

PS. Stränderna på Borneo är inte mycket att hänga i granen. DS.
24 feb. 2015 20:43
Hej!

Kom ifrån Bali i lördags. Åk till Bali och vidare över till Nusa Lembongan, Ceningan, Giliöarna eller parta på Kuta Beach. Finns rätt stort utbud. Blev oxå väldigt förtjust i Ubud.
Är annars en stor förespråkare för Filippinerna, var där i oktober och då på Siquijor och ön Negro men även El Nido på Palawan, Alona Beach, Boracay är bra. Boracay har jag inte varit men kompisar lovordar det.

Tycker generellt att Filippinerna är billigare och bättre men det finns det säkert 1000 teorier om.

Ha en bra fortsatt resa.
//Håkan
Av Raalle
28 feb. 2015 14:23
Filippinerna!

Är på Bali nu men kom från Filippinerna och tycker Filippinerna slår Bali, dock har jag ett par ställen i Bali att se innan jag kan säga det till 100% men då får Bali jobba på bra!

Åker ni till Filippinerna så skippa Manila och om ni åker förbi Puerto Princesa för någon dag så ska ni åka till Honda bay för dagsutflykter till olika öar som är riktigt bra. sen till El Nido för att göra några Island hopping sedan, besök Nacpan beach i El nido om ni åker dit!
Boracay är också riktigt trevligt, önskar jag hade haft mer tid för Filippinerna!