Bra transfer Hat yai airport till koh lipe

Av Vitsand
19 jan. 2014 11:50
Visningar: 1858
Vi är ett par som som kommer att landa på Hat Yai airport 3/3 kl:11.20 vilken transfer är snabbast och smidigast att ta sig till Koh Lipe, kan man boka transfer direkt från flygplatsen till Koh Lipe T&R?
Vilken är den senaste båten från Koh Lipe till paakbar pir.

Mvh/ Peter
Av Sierra
19 jan. 2014 12:17
Peter,

Du kan boka minibuss och speedboat på denna länk. Minibussen avgår Hat Yai Airport 13.00 till Pak Barra och speedboaten (dagens sista) avgår 15.00.

Du kan boka T&R om du vill annars fixar du returen i en travelshop på Lipe.

http://thaibeachtravellers.com/transport
Av Vitsand
19 jan. 2014 12:45
Tack för snabbt svar.
Ser dock att sista båten till Koh Lipe går 15.00 och bussen som skulle passa anländer 15.00 till paak bar hinner man med båten då?

/Peter
Av Sierra
19 jan. 2014 12:51
Ja, det är samma organisatör så det är lugnt.
20 jan. 2014 11:38
Hej,
Hakar på denna tråd eftersom Sierra verkar vara rätt man att fråga om det mesta...
Vi landar i Bangkok 07.10. Det går ett flyg till Hat Yai kl. 09.50. Tror du att det funkar att hinna med detta? Måste ev. igenom immigrations eftersom det blir olika bolag.

Tack på förhand!
Hälsningar Åsa
Av Sierra
20 jan. 2014 12:44
Ni hinner. Kolla när ni checkar in i Sverige om ni kan få bagaget hela vägen till Hat Yai genom att visa även bokningen till Hat Yai. Får ni det skall ni inte passera immigration i BKK utan det sker i Hat Yai. Även om ni måste passera immigration hinner ni.

Mitt svar förutsätter att ni inte flyger inrikes från Don Mueang med AirAsia eller Nok Air.
20 jan. 2014 14:01
Tusen tack för snabbt svar. Vi kommer till Suvarnabhumi med Quatar, landar kl. 07.10 och flyger inrikes med Thai från samma flygplats. Borde funka alltså :)

Hälsningar Åsa
Av Atjima
17 dec. 2014 18:00
Har en liknade fråga, och Sierra verkar ju veta/kunna allt! Vi bor i Hat Yai och ska oss till båten til Koh Lipe. Är det enklast att åka från Pa Bara? Eller ska man ta från Hat de pier, eller vad hette det andra stället? Ska man ta taxi eller minibuss? Taxipriser jag sett är det per bil? Behöver man boka Koh Lipe båten innan från Pak Bara? Kanske redan nu hemifrån? Ca 1 månad kvar? Tusen gånger om tacksam för svar!
Av Sierra
17 dec. 2014 22:36
Ni skall absolut ta en taxi/minibuss till Pak Bara Pier varifrån det är många speedboat transfers mellan 09:00 - 15:00.

På denna website kan ni boka taxi eller minibuss till piren och speedboat som avgår 11:30 och 15:00. Taxi är per bil, 3 pers i bilen. Har ni mycket bagage gäller minibuss.

Om ni väljer minibuss så avgår den från Cathay Guest House i Hat Yai. Dit kan ni åka tuktuk/taxi från ett hotell. Minibussens avgångstider ser ni i länken.

Det är bra att boka online nu så ni vet vad ni har att rätta er efter.

http://thaibeachtravellers.com/transport
Av Atjima
18 dec. 2014 14:32
Tusen tack för svar! En kanske en I-landsfråga?! men, vilket bolag är bäst? Adang sea tour eller Bundhaya? Vilket som antar jag, men ville fråga! Du tyckte jag skulle boka båtbiljetter hemifrån?
Av Sierra
18 dec. 2014 16:05
Själv föredrar jag Bundhaya.
Boka online hemifrån på länken du fick.
18 dec. 2014 21:55
Hejhej!

Någon som vet hur vädret är på Koh Lipe just nu? Vi är för tillfället i ett molnigt och åskande Kuala Lumpur och är sugen på sol! Verkar vara regn i hela asien ju.. :(
Av Sierra
18 dec. 2014 22:26
Igår var det regn på Lipe. Idag har det varit mulet med sprickor i molntäcket med någon kort skur. Mest uppehåll.