Bra och billigt flyg till Mexico i Januari 2015 - hur?

Av Kodo
26 aug. 2014 09:02
Visningar: 1028
Hej!

Oj oj oj - misstänker att detta diskuterats 100-tals gånger tidigare så varför inte en gång till:) Nåväl, vilket är bästa sättet att boka en enkelbiljett till Mexico i Januari 2015? Hemresan vill jag hålla öppen varför jag primärt söker enkelbiljett. Har hört att man kan göra "klipp" genom att bevaka charterbolagens flygerbjudanden ju närmare man kommer datumet för avfärd. Jag ska påbörja en kurs i början av Januari (8/1) och kan väl ha is i magen hyffsat länge men till slut måste ju bokningen göras...

Tror ni förstår vad jag menar och det är säkert många andra som har haft/har samma funderingar.

Tips emottages tacksamt:)
Av Dirgis
7 sep. 2014 14:30
När jag reste sist i Syd -och Centralamerika köpte jag multiflight genom excito tour.
Av Kodo
9 sep. 2014 11:16
Hej Dirgis!

Tack för ditt förslag. Jag kollar med dem:)
Av Makan
8 okt. 2014 15:10
Hej Kodo!

Jag tänkte utbyta ett tips mot ett annat. Norweigan flyger välidgt billigt direkt från Arlanda till LA/SF, därifrån är det inte så farligt dyrt att ta sig vidare till Mexiko. Du får boka med olika bolag bara, är du riktigt taktisk kan du hamna på ett pris runt 3000.

Jag kommer själv göra så i slutet på november, viktigt är dock att du kan bevisa för USA att du kommer lämna landet inom 3 månader.

Och det är här min fråga dyker upp (har säkert redan diskuterats 100-tals gåner), vet du om man kan resa in i Mexiko utan något utresedatum? eller kan de bli problem där också?

Vänligen,
Mackan
Av Kodo
16 okt. 2014 11:03
Hej Mackan!

Stort tack för ditt råd även om mitt svar kommer seeeeeeeeeeent:) Verkar vara ett väldigt bra tips. Håller på och kollar lite med Condor som verkar kunna ge ett pris på strax över 5000:- direkt till Cancun i Januari.

Bra att du ställde frågan om längre vistelse... jag kollade med Maxikanska ambassaden och man kan stanna 180 dagar i Mexico på svenska pass DOCK måste man ha med sig en biljett som visar att man har för avsikt att lämna landet inom nämnda 180 dagar! Personen jag pratade med rekommenderade t.ex. en bussbiljett som gäller utresa ur Mexico...