Bokningstips Chang, Mak, Kood

17 maj 2015 20:22
Visningar: 398
Vi ska åka till dessa öar sent i december och i januari. Det var några år sedan vi var i Thailand nu. Funkar det fortfarande att åka och hitta hotell där eller behöver man boka hemma. I så fall, vilken bokningssite rekommenderas?

Är det någon som har hotelltips, mottages detta tacksamt eller om det finns andra pärlor i närheten. Just nu är semesterplanerna väldigt öppna.
17 maj 2015 21:12
Kood blir ofta fullbokat. Men det räcker att boka några dagar innan. Om ni vill ha ett billigt och trevligt ställe på Kood så kan jag rekommendera Ngamkho Resort. Annars är mycket dyrt på Ko Kood - i allafall för den med backpackerbudget...
Om ni ska hålla er i de trakterna så kanske ni ska fundera på någon dag på Ko Wai - där kan man snorkla direkt från stranden.
Av Kina5
18 maj 2015 08:14
Hej, vi ska också dit i samma tidsperiod och hade tänkt att boka på plats eller några veckor innan. Jag var nu inne och tittade på boende på hotellbokningssidor i helgen och såg att mycket var fullbokat speciellt på Mak och Kood så jag bokade 8 n. på Kai Bhe beach på Chang och 4 n på Mak. Vi skippar Kood helt då de hotell som fanns kvar var inte var något som föll mig i smaken. Nu vet jag inte om det finns en del ställen som inte dyker upp på hotellbokningsidorna (agoda, booking.com, hotels osv). Ville bara förvarna i alla fall.