Boka biljetter inför sommaren 2015? När?

18 jan. 2015 14:22
Visningar: 242
Hej, vi tänkte åka till Malaysia i början av augusti 2015 och tänkte fråga om tips och förslag på vad man kan göra där, vilka städer man bör besöka.

- reselängd = 3 veckor ungefär
- utresa efter den 2 augusti

1. När bör man boka flygbiljetter och när är det som billigast från köpenhamn?
2. Vilka städer är bra för sol och bad?
3. Vilka städer är bra för natur/djur?
4. Hur många stjärnor ska det lägst vara på hotell som man bokar?

Tacksam för alla svar och all hjälp
18 jan. 2015 15:47
Billigaste biljetterna brukar man få tag på om man bokar 8-10 månader innan.
Sedan kan ju alltid flygbolagen komma med kampanjer, men det vet man ju aldrig innan.

På sommaren ska man hålla till på östra sidan av Malaysia eller Borneo för bäst väder.

Om du vill se djur är det nog Borneo, tex Kinabatangan som gäller. Natur (och inte lika mycket djur) kan man även få sig till livs i nationalparken Taman Negara.

Hur många stjärnor det ska vara beror på vem du är och hur mycket du vill betala....
I de flesta fall duger 2 stjärnor alldeles utmärkt, t.ex. så innehåller kravet för 5 stjärnor en massa onödigt som normala människor inte alls behöver, typ ismaskin på varje våningsplan, byxpress och hårfrisör...typ...
18 jan. 2015 16:43
Hur mycket kostar biljetterna ungefär? Skiljer det sig mycket bland flygbolagen och vilka flygbolag är rekommendera
18 jan. 2015 22:30
Hej,
Mitt tips är att registrera dig på hemsida till de flygbolagen som flyger till din destination. De kommer att skicka ett mail när det blir en kampanj.
Jag flyger om två veckor Chp - Kuala Lumpur för 5000 kr med Lufthansa . Biljetten köpte jag för 2 månader sedan när jag fick mail hem. Jag tror att det fanns dessa billiga biljetter även nyligen för 3800 DKK, dock inte med utresa lör utan må, tis.
Men ser du ett bra pris för augusti redan nu, så är det bara att köpa.

I övrigt rekomenderar jag att kolla flygbolagens egna hemsidor.
Ibland stämmer inte priser på sökmontorer med flygbolagens. Ex just nu är det jättebilliga biljetter på AirBaltic hemsida för resa Cph-Riga. (6oo kr tor) medan på Flygresor.se, Momondo är billigaste priset 1000 kr.
18 jan. 2015 22:47
Jag har kollat och hittat för 5500 kronor från Köpenhamn till KL med utresa den 3 augusti. Men känns tidigt att boka nu, kanske de blir blir billigare till våren.eller?

Hur länge ska ni vara borta? Vilka städer ska ni besöka

Tacksam för alla svar
18 jan. 2015 23:20
Hej.
Svårt att säga om de blir billigare. Kolla även att flygtider är bra med inte för lång väntetid vid mellanlandning. Jag tyckte att 5000 kr med bra flygtider (flyga på natten) var ett bra pris. Min resa är en tjejresa med en vännina till reunion med en annan kompis som har flyttat till Kuala Lumpur. Vi får bara 8 dagar på plats, så därför kommer vi att hålla oss I närheten av KL. Kanske blir det en sväng till Penang och en dag till Melaka. Vi ser vad vår vännina som bor där föreslår.
Någon som har tips på vad som är sevärt nära Kuala Lumpur?