Boka biljetter

9 jan. 2015 10:49
Visningar: 206
Hej

Vi planerar att åka till Australien runt Jul och Nyår 2015. När bör man boka biljetter för att få ett vettigt pris ?

Lars
9 jan. 2015 11:00
Citerat från Makrill11:
Hej

Vi planerar att åka till Australien runt Jul och Nyår 2015. När bör man boka biljetter för att få ett vettigt pris ?

Lars
Vi bokade våra biljetter (reser den 4/2) i början av Juli, vi valde inte de billigaste utan bästa flygtiderna till rimligt pris (med ett flygbolag vi kan tänka oss flyga med), Singapore Airlines, Köpenhamn - Adelaide, Sydney - Köpenhamn. Har sen kollat priserna och haft bevakning på dem men de har aldrig blivit billigare och sen ett bra tag finns inte dessa flygtider och kvarvarande sämre tider har blivit dyrare. Sen finns ju alltid förbehållet för tillfälliga kampanjer som kan dyka upp men den risken tar vi, genom åren har vi tjänat mycket på att boka i god tid :-)
Av Bibby
9 jan. 2015 22:46
Qatar har ofta erbjudanden och inte sallan till Aussieland.
Akte med dem forra jul/nyar for halva priset (2 for 1).
13 jan. 2015 10:42
Har just firat jul & nyår i Sydney & kan rekommendera det starkt. Framförallt nyårsfyrverkerierna i Sydney var fantastiska, har aldrig sett på maken till nå dylikt. Oerhört mäktigt och vackert!

Gällande flyg: biljetterna brukar pendla lite upp och ner. Så det bästa tror jag är att hålla ögonen öppna och boka när det känns som rimliga priser. Har sett att air China har haft ganska stadiga priser kring 8500 (t&r), och då även kring jul och nyår. Men som sagt, det kan skifta snabbt.

Gällande boende: Priserna brukar däremot stiga till höjden kring dessa datum, åtminstone i Sydney. Så vill du vara här omkring är det nog läge att boka tidigast möjligt för att få bra priser. På booking vet jag att man många gånger kan boka med gratis avbokning, vilket är att rekommendera när man bokar långt i förväg.

Om du har fler funderingar kan jag rekommendera sidan www.swedesinaustralia.com, där man kan få tips om allt från visum till reserutter. Fantastiskt matnyttig sida, som jag fått mycket hjälp från.

Önskar dig en god resa!