Boka bagage American Airlines

Av Tessusa
3 sep. 2015 12:58
Visningar: 1234
Ska resa till USA i höst. Har bokat inrikes flyg med American Airlines från Florida till New York. Men har fått info att jag ska boka till bagage på deras hemsida. Har snurrat igenom den i timmar och kan inte hitta hur man bokar till bagaget och betalar för det. Hjälp, någon som vet hur man gör eller har erfarenhet hur ni gjort? Någon har sagt att man gör det på flygplatsen men det vore skönt att ha det klart innan.
Av Hawaii
3 sep. 2015 17:49
Kanske inte det svaret du vill ha, men att klara av det här vid incheckningen på flygplatsen är ju inga problem, och klart enklare än att tillbringa timmar på deras hemsida. Senast jag flög med American Airlines var 2 år sedan (flyger nästan alltid med United) och vi fixade det på flygplatsen, och det var enkelt och smärtfritt.
Av Birgere
3 sep. 2015 19:08
möjligheten kanske dyker upp när du checkar in på nätet.
Det är ju inte ovanligt att flygbolagen ger rabatt på förhandbetalning.
13 okt. 2015 14:35
Allt har kanske ordnat sig för just dig, men ifall någon annan skulle hitta hit kan jag komplettera med att betalar för bagaget gör du på flygplatsen.

Jag försökte i somras också hitta på hemsidan, men utan framgång. Jag skulle gå så långt som att påstå att det går inte att göra via hemsidan - varken när man bokar eller efteråt.

Den som flyger AA från Miami kan dessutom redan på trottoaren utanför terminalen checka in sitt bagage. Bli inte förvånad när incheckaren mumlar att han uppskattar om du ger om honom dricks.