Bohol panglao väder

18 jan. 2013 18:56
Visningar: 1402
Ska till filipinerna om ca 3 veckor och har givetvis kollat av vädret då och då. Dom flesta väder sajter säkert att det har vart regn och regnskurar hela januari och att det ska fortsätta så så länge prognoserna går. Vi kommer att hålla till på bohol och panglao mestadel av tiden

Kan vädret verkligen stämma? Eller betyder regn på prognoserna att det även kan vara sol samma dag. Dvs inte ihållande regn.

Någon som vart eller är där nu i januari och kan berätta om det verkligen vart regn i stort sett varje dag?

Vilken vädersajt är bra att kolla in när det gäller fillipinerna?
21 jan. 2013 09:05
Hej,

Vi är nästa precis hemkomna från Filippinerna, dock inte Bohol, utan Malapascua & Boracay.
Vädret har inte varit det bästa, och en hel del molningt, regn men också såklart sol. Vi ahde några dagar med ihållande regn, annars är det skurar sedan kommer solen en stund igen.

Prognoserna har stämt ganska bra när vi var där.
Vädret var detsamma på båda ställena, och jag fick uppfattningen om att de var "dåligt väder" . Tror sökert att det sabiliserat sig tills ni kommer.
Ha en fantastisk resa.
/ Cecilia
21 jan. 2013 21:26
Jag blev också jätteledsen när jag kollade vädret på Palawan, dit vi kommer om en vecka. Regn och moln och skurar och blåst, låter inte som en höjdare. Får hålla tummarna att solen tittar fram ibland åtminstone. Fan också!
22 jan. 2013 03:53
Hej,
Jag far manga meil ang vadret, och det stammer sallan med verkligheten. Vi har haft nagra skurar, men
det ar sallan dagsregn och fortfarande 30 gr varme..
I Feb ar det torrperiod

MVH Micke
7 mars 2013 21:09
Passar på och frågar om någon har någon statistik på vädret på panglao sista veckan i okt första V i nov ;)
Är det regn eller någon skur med uppehåll?
16 mars 2013 23:52
Vi var på Panglao i slutet av okt - början av nov 2012, perfekt väder. Knappt 30 grader, mycket sol och off-sesason. Lev och njut. Vi bodde hos Micke vilket passade oss bra. Vill också passa på att rekommendera Liquid som ligger söder om Dumangete.