Boende vid Bangkoks flygplats

14 sep. 2014 12:28
Visningar: 398
Hej! Jag backpackar nu i Sydostasien och har bestämt mig för att åka hem i december. Kommer avsluta min resa i Laos men vill åka hem ifrån Bangkok för det är billigast/smidigast.

Det går ett flyg från Laos till Bangkok 7 december och då är jag framme strax efter 12.00. Det går ett flyg jag vill ta till Sverige runt nio på morgonen den 8 december. Känns helt onödigt att åka in till själva Bangkok däremellan men för lång tid för att sova på Bangkoks flygplats. Jag undrar därför om det finns ett smidigt boende runt flygplatsen. Någon som har erfarenhet av detta?

Tacksam för snabbt svar då jag gärna bokar imorgon eftersom jag har hittat ett kanon erbjudande på resa hem. ;)
14 sep. 2014 14:58
Du kan ta in på Nasa Vegas Hotel, det ligger på tåglinjen till BKK, för det är väl den du åker ifrån.
Jag bodde där för några år sedan, det är ett jätte fint hotell. Fick ett expremt bra pris via Agoda, bara någon hundra lapp för ett dubbelrum. Så har du tur att få ett bra pris, så ta detta.

http://www.agoda.com/sv-se/nasa-vegas-hotel/hotel/bangkok-th.html?asq=bs17wTmKLORqTfZUfjFABqwkoyLNyUvBhwi%2f5ir61XOqf2WT0F2YLuXWjWRSysscO0IeUGNd%2brxglWGWgG%2fY4ReW3O%2b3%2f9slvuBqR1OvdcAiiyw8hBU6%2bYEETqKSsto0OX9FiN1QaVUTJ7oTeM3Ln9S2ph7FZKihiQRUkP%2fzx6Fjv9nOtXM51VFLOZfiZ%2fexPXkbdWDRK4j3gArXMpjvET70ly05q0J9YDhlQ15IkM8TuHoOYzpMDOgH76tPMWCXbjxzlUNeLxrCcE%2fbFEgBa0n5jI54iZR6GTf2OrffQYopA6ysGuJ2qMc7%2bil8tt3k

Ser nu att det finns ett blixterbjudande för 115kr, skynda.
14 sep. 2014 15:00
Finns i sort sett inget att göra runt omkring, men det gör väl inget om du bara ska stanna natten vad jag förstod.
Av Chrlju
14 sep. 2014 19:53
För ett par år sedan hade vi ett stop över natten och bodde då på Grand Pinnacle, 5 min med taxi från flygplatsen. Blev hämtade och lämnade tidigt på morgonen efter. Det finns restauranger i området.
18 sep. 2014 02:52
Ja jag kommer ha knappt 24 timmar på flygplatsen så vill ha någonstans att sova/vara på bara tills nästa flyg går. Känns dock onödigt att åka in till själva Bangkok så tar gärna något så nära som möjligt. Tack för tipsen!!