Boende på Gran Canaria.

1 okt. 2014 19:20
Visningar: 791
Hej!

Jag undrar om någon vet hur man bär sig åt för att skaffa lägenhet på Gran Canaria? Hyra, inte köpa. Jag ska nämligen flytta ner dit och säsongsjobba som bartender och behöver då någonstans att bo. Skulle även uppskatta om någon vet priserna per månad, bara på ett ungefär.

Tack!
/Rebecka
1 okt. 2014 21:43
Hej! Min syster har gjort precis det du tänker göra. Hennes alias här på RG är blomkruka21. Du kan försöka kontakta henne, hon kanske kan hjälpa dig.
Hon har både varit på Teneriffa och Kanarieöarna.

//Ellismellis
1 okt. 2014 23:24
Hej!
Hyrde en lägenhet i Playa Del Ingles,en etta med pentry,balkong och tillgång till pool.
Låg väldigt centralt,vid Kasbah, och nära havet,betalade 500eur/mån.
Jag hade hjälp av dessa sidor på facebook: Apartments&Bungalov for RENT MASPALOMAS och For rent gran canaria.
Boende är dyrt på Gran Canaria,kan du tänka dig att bo några kilometer från havet blir det betydligt billigare,t ex i San Fernando.
Tycker du skall höra med din arbetsgivare,de har ofta kontakter för billigare boende.
Lycka till.
2 okt. 2014 13:02
Hej!

Tack för tipsen! Ska kolla upp detta! :D
Citerat från Picapica:
Hej!
Hyrde en lägenhet i Playa Del Ingles,en etta med pentry,balkong och tillgång till pool.
Låg väldigt centralt,vid Kasbah, och nära havet,betalade 500eur/mån.
Jag hade hjälp av dessa sidor på facebook: Apartments&Bungalov for RENT MASPALOMAS och For rent gran canaria.
Boende är dyrt på Gran Canaria,kan du tänka dig att bo några kilometer från havet blir det betydligt billigare,t ex i San Fernando.
Tycker du skall höra med din arbetsgivare,de har ofta kontakter för billigare boende.
Lycka till.
2 okt. 2014 13:02
Hejsan!

Tack, det ska jag göra! :)
Citerat från Ellismellis:
Hej! Min syster har gjort precis det du tänker göra. Hennes alias här på RG är blomkruka21. Du kan försöka kontakta henne, hon kanske kan hjälpa dig.
Hon har både varit på Teneriffa och Kanarieöarna.

//Ellismellis