Boende omkring Sonoraöknen eller Saguaro nationalpark

14 mars 2014 07:44
Visningar: 315
Hej!

Jag undrar om någon av er här har varit och rest runt de södra delarna i Arizona? Vi har starka planer att åka till detta område i mitten av september. Är det någon som varit där då och hur var klimatet då?

Är det någon som har bott på nåt av resorterna som finns där i närheten?

Vi har också funderingar på att bila från Arizona till Nashville. Är det någon som har nåt tips på vad man kan göra på vägen? Från Dallas till Nashville har jag bilat innan via Memphis.

m.v.h Lina Pihl
15 mars 2014 00:09
Jag besökte saguaro nationalpark västra sidan i juni ifjol och då var det 40 grader varmt som mest på dagen. Bodde i Tucson nära flygplatsen och det gick smidigt att köra till parken därifrån det var ändå ganska nära. Vet inte om denna info var till någon hjälp dock. Klimat kan man ju hitta på nätet lämpligast.
16 mars 2014 14:11
Citerat från Kvibergresor:
Jag besökte saguaro nationalpark västra sidan i juni ifjol och då var det 40 grader varmt som mest på dagen. Bodde i Tucson nära flygplatsen och det gick smidigt att köra till parken därifrån det var ändå ganska nära. Vet inte om denna info var till någon hjälp dock. Klimat kan man ju hitta på nätet lämpligast.
Tack! Var det mycket folk när du var där? Gjorde du något annat också som du kan tipsa om?

m.v.h Lina
16 mars 2014 18:13
I den västra saguaro parken jag besökte var det verkligen inte mkt folk på eftermiddag/kvällen. Jag åkte Bajada Navajo Loop inne i parken och gick ur för lite kortare promenader. Nästan enda liv man såg var de små ödlorna som irrade omkring;-) Var mäktigt att gå runt själv bland jättekaktusarna, det var mycket vackert!

Jag besökte även Arizona Sonoran Dessert Museum ett intressant utomhusmuseum med sonoraöknens alla djur och växter. Där träffade jag ett par som skulle rida på hästar i saguaroparken som dom hade bokat hemifrån. Kaktusar finns det överallt i detta område även vid Tucsons flygplats!:-)
18 mars 2014 07:19
Citerat från Kvibergresor:
I den västra saguaro parken jag besökte var det verkligen inte mkt folk på eftermiddag/kvällen. Jag åkte Bajada Navajo Loop inne i parken och gick ur för lite kortare promenader. Nästan enda liv man såg var de små ödlorna som irrade omkring;-) Var mäktigt att gå runt själv bland jättekaktusarna, det var mycket vackert!

Jag besökte även Arizona Sonoran Dessert Museum ett intressant utomhusmuseum med sonoraöknens alla djur och växter. Där träffade jag ett par som skulle rida på hästar i saguaroparken som dom hade bokat hemifrån. Kaktusar finns det överallt i detta område även vid Tucsons flygplats!:-)
Vad häftigt! Var det länge sen du var där? Det ska bli en upplevelse att få se Arizonas natur! Taclk för att du delade med dig av dina upplevelser!
18 mars 2014 09:41
Ja för mig var det en ny värld att besöka. Var i parken i juni ifjol så minnet är relativt färskt. :-) Sen finns ju östra saguaro parken också som är större ytmässigt och vad jag förstod kunde kaktusarna bli än större där än i västra parken öga att de inte växte lika tätt inpå varandra där. Men de var tillräckligt stora i västra parken tyckte jag. :-) Tror ni får ett fint minne från resan där absolut! Lycka till!