Boende nära Adams Peak

Av Gevalia
16 okt. 2014 21:46
Visningar: 1186
Har läst massor av omdömen om boenden i närheten av Adams Peak /max 4 mil) och kommit fram till att det verkar vara problem med mögel och smuts överallt.
Förstår att den tropiska miljön gör att möglet frodas, men det kanske finns något nytt/renoverat ställe.
Är det någon som kan tipsa mig om ett hyfsat billigt boende där ni inte upplevt mögel m.m. Helst inte hundar heller.
12 dec. 2014 09:25
Hej!
Nu vet jag inte om ni vill bo i närheten av Adams Peak i ett antal dagar? eller om ni ska dit endast för att bestiga berget?
Ska ni endast bestiga berget skulle jag rekommendera att ha er bas i Nallathanniya…en liten by vid foten av Adams Peak. Själv kom jag dit senare på kvällen, åt middag och vilade några timmar innan jag, ca 02.00, började vandringen uppför berget (5000 trappsteg) För min del var det lite för tidigt då jag fick vänta länge på soluppgången. Det beror som sagt på hur snabbt man går, men räkna med att det tar mellan 2-3 timmar.
Det finns många hotell runt om, men eftersom kan bara ska vila några timmar, och eventuellt äta frukost när man kommer ner igen tycker iallafall inte jag att boendet är så viktigt just här. Mer viktigt är att ha bil och chaufför så att man lätt kan komma vidare till nästa ställe efter vandringen :) Det går även att ha bas i Newara Eliya och köra sent på kvällen i lagom tid med att börja vandra, men det är lite tuffare.
Jag har en del tips när det kommer till Adams Peak, har bott i Sri Lanka i över ett år och har även reseverksamhet. Kontakta mig gärna för fler frågor; (Logga in för att se e-postadress)
Vi har även gjort en inspirationsfilm om vårt år i landet för den som är intresserad :) Det finns en del sekvenser från just soluppgången vid Adams Peak. Det är en magisk upplevelse som jag starkt rekommenderar!
Av Larsa59
13 dec. 2014 19:32
Hej Sofia!
Har du kvar din business i Sri Lanka fortfarande?
15 dec. 2014 13:42
Ja absolut det har jag!
Du kan kontakta mig på (Logga in för att se e-postadress) om du har frågor eller funderingar.
Av Larsa59
17 dec. 2014 19:27
Hej Travelresearch!
Mailade dig igen i söndags. Har d kommit fram?
18 dec. 2014 08:03
Hej Lars Göran!Jag har fått båda dina mail och svarat två gånger,men det verkar vara fel på din mailadress. Får bara ett mail tillbaka där det står att något gått fel ? :( Kanske om du vill ge mig en annan mail så ska jag skicka imailet igen! :)
Mvh/ Sofia
Av Larsa59
20 dec. 2014 12:37
Du fick mitt jobbmail för några dagar sedan.
Fungerade den?
21 dec. 2014 11:35
Hej! Jag har bara fått din Yahoo mail…och den verkar inte funka eftersom att jag bara får svar att något gått fel :S
skicka gärna igen :)
Av Larsa59
21 dec. 2014 11:46
Kika i mailen nu, så har du min jobbmail, den funkar!
21 dec. 2014 11:52
Har skickat mail till den mailen nu :) se om du fått det