Boende Makarska - Hotel Dalmacija

Av Anniem
18 jan. 2015 19:22
Visningar: 546
Hej!

Jag åker till Kroatien för fjärde gången i juni, men första gången till Makarska. Är det någon som har tips på boende där? Gärna centralt och nära till bad. Vi har preliminärbokat Hotel Dalmacija, men jag blir lite osäker när jag läser recensioner om hotellet.
Tips på utflyktsmål tas också tacksamt emot.

/Annie
Av Zaq62
1 juni 2015 12:03
Hej Anniem!
Jag har bott på Hotel Dalmacija i oktober 2012 och vårt boende var helt ok för min del, jag kräver itne så mycket dock, inte då jag är på resande fot sas. Om jag skulle bokat det för en mysig helg i Sverige där själva lyxen skulle vara en del av hotellet, så hade det varit kasst.
Frukosten var kanonbra, det som skulle fungera på hotellrummet gjorde det och det fanns uttagsautomat i foajen, smidigt och bra. Fina stränder, strandpromenaden precis nedanför och restauranger i närheten.

Reser ni med barn eller?
Om jag minns rätt fanns det vattenlekpark i närheten, men eftersom jag själv letar "egna stränder" så är jag lite osäker på det men det går säkert att få fram via google.

Jag älskade Makarska och vill gärna återvända dit, men först ska jag nyfiket upptäcka lite mer av Kroatien!
Av Anniem
12 juni 2016 00:20
Citerat från Zaq62:
Hej Anniem!
Jag har bott på Hotel Dalmacija i oktober 2012 och vårt boende var helt ok för min del, jag kräver itne så mycket dock, inte då jag är på resande fot sas. Om jag skulle bokat det för en mysig helg i Sverige där själva lyxen skulle vara en del av hotellet, så hade det varit kasst.
Frukosten var kanonbra, det som skulle fungera på hotellrummet gjorde det och det fanns uttagsautomat i foajen, smidigt och bra. Fina stränder, strandpromenaden precis nedanför och restauranger i närheten.

Reser ni med barn eller?
Om jag minns rätt fanns det vattenlekpark i närheten, men eftersom jag själv letar "egna stränder" så är jag lite osäker på det men det går säkert att få fram via google.

Jag älskade Makarska och vill gärna återvända dit, men först ska jag nyfiket upptäcka lite mer av Kroatien!
Det blev att vi hyrde en lägenhet förra sommaren, Apartents Ivan och det var toppen. I år har vi däremot bokat Aparthotel Miramare och jag hoppas att det är lika fint som jag förväntar mig. Ivan var bra, men Miramare ligger bättre till. Dessutom gillar jag hotellfrukost. Vi är två vuxna som reser och har inte några barn med oss.
Tack för ditt svar Zaq62!