Boende LA

15 sep. 2014 17:04
Visningar: 297
Hejhallå! Nu kommer ännu mer frågor om min Usa resa i December/Januari.
Vart i LA ska man bo?! Jag tänker att det är smidigast att bo mitt i smeten och sedan ta bilen ner till stranden istället för att göre tvärt om?
Är det så att tiden är mest värd att lägga i hollywood eller är den mest värd att lägga vid Santa Monica osv?
Vad tycker ni? :)
Av Birgere
15 sep. 2014 18:15
Det finns inget riktigt "mitt i smeten" i LA, LA är jättelikt till ytan.
Personligen gillar jag orterna längst kusten men tänk på att det är väldigt kallt i vattnet på vintern.
Bil underlättar mycket även om det finns folk som hankar sig fram med kollektivtrafik o taxi runt LA.

Du skriver inte hur länge du ska vara där.. tycker nog att du även ska fundera på San Diego som är 100gr mysigare än LA IMHO.
Av Zodezo
21 sep. 2014 17:11
Vi bodde på ett hotell mitt i Hollywood när vi var i LA 2012 och det var verkligen en miss. Vi hade gjort Hollywood på en halv dag, så resten av dagarna fick vi slösa massa onödig biltid. Nästa gång jag kommer dit så kommer jag definitivt sikta på att bo antingen i Santa Monica eller runt Silverlake/Los Feliz som var väldigt mysigt. Jag skulle rekommendera dig att gå igenom vad som ska göras i LA och sedan välja boende utifrån det.