Boende i dominikanska?! eller andra fina tips som man inte bör missa :)

Av Blueivy
5 feb. 2014 00:10
Visningar: 1030
Hej :) jag ska åka och plugga spanska i dominikanska i hela tre månader. skolan ligger i sosua men boendet va fullt så nu letar jag runt....
Har någon tisp för långtids boende ifrom av hotell lägenheter eller liknande så vore jag jätte tacksam. Har lite vänner som har sagt att sosua kanske inte är det skönaste området att bo i men att det va ett tag sen dom va där...

Tar gärna emot andra tips om landet osv.
är väldigt social av mej så jag åker helt själv ... i .blindo ;)
9 mars 2014 14:44
Hej!

Ser att det var några veckor sedan du skrev och kanske redan hunnit åka iväg, men jag chansar väl :)
Tycker inte du behöver oroa dig för hur Sosua är att bo i. Själv bor jag alltid i Cabarete som bara ligger ca 20 minuter bort med mototaxi. Jag föredrar det men vet många som hellre väljer Sosua. Kolla airbnb.com Där finns många bra lägenheter som hyrs ut för långtidsboende. Har hyrt lägenhet via dem flera gånger och har bara bra erfarenheter. På den hemsidan är det privatpersoner som lägger ut sina rum/lägenheter och det brukar funka kanon!

Du kommer få det helt toppen! Dominikanska är ett underbart land :) Om du får några dagar över tycker jag du ska åka till Samana halvön några timmar bort. Otroligt vackert. Prova romen, lär dig dansa bachata och bara njut.

Lycka till!