Boende Gran Canaria

Av Katanoi
15 okt. 2014 12:01
Visningar: 965
Mitt barnbarn har börjat arbeta på Gran Canaria och den lägenheten hon blev anvisad vågar hon inte bo i. Hon behöver hjälp med boende en månad AKUT annars måste hon åka hem.
Kan någon hjälpa
Av Mirreli - Reseguiden.se
15 okt. 2014 14:15
Hej, du skriver inte vilken stad hon bor på men oftast finns det många lägenheter till uthyrning, oftast skyltat med "se alquila" och tel. nummer. Annars kan man vända sig till en fastighetsmäklare, de hyr ofta även ut lägenheter. Är hon i Playa del Ingles så rekommenderas San Fernando området, där bor de flesta utlänningar som jobbar på ön. Jobbar hon i San Augustin så är det lättast att hitta lägenhet i Vecindario, bara några minuters bussfärd bort. Kanske arbetsgivaren kan hjälpa till, oftast handlar det om att ha kontakter...

Hoppas det löser sig för ditt barnbarn./Mirre
27 okt. 2014 20:26
Hej !

Jag har bott på Gran Canaria och antar att det är Playa del Ingles hon har fått jobb i.
Är det området som känns osäkert eller är det lägenheten i sig?

Jag skulle vilja tipsa om
följande hemsidor för att hitta lägenhet.
Enalquiler.com
Segundamano.com = Spanska blocket men väldigt bra priser direkt hos privat personer.
pisos.com
Grupo bersol : är en agency som hyr ut massor av lägenheter till hyfsat pris ! Detta är alltså en byrå, dock äger de fastigheterna vilken innebär att de inte tar ut någon " agency fee" Denna använde jag mig utav när jag bodde där. Denna passar nog personen ifråga bäst, eftersom det inte är några visnignar utan man kan få boende ganska omgående. Sedan kan man hyra veckovis. Många på deras företag talar även svenska.
29 okt. 2014 01:02
Hej!
Finns en sida på facebook som heter:Apartments&Bungalows for RENT MASPALOMAS.
Finns många boenden att hyra där,och hon kan även själv göra förfrågan om boende,är en jättebra FBsida.